خبرگزاری کار ایران

اجرای فاز اول طرح پایش کشتارگاه‌های دام و طیور خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۵۶۱

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خوزستان گفت: حفظ سلامت گوشت قرمز و مرغ از تولید تا مصرف بسیار حائز اهمیت بوده و کشتارگاه‌های دام و طیور نقش برجسته‌ای را در تولید محصول سالم و حفظ سلامت مصرف‌کنندگان ایفا می‌کنند.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، عبدالله محمد حسنی هدف از اجرای این طرح را شناسائی فاکتورهای خطر و نقاط بحرانی جهت بهبود و ارتقا محصول تولیدی در سطح واحدهای تولیدی استان عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: این طرح در کشتارگاه‌های دام و طیور استان مطابق با برنامه زمان‌بندی شده اداره کل دامپزشکی استان و به‌صورت هدفمند اجرا می‌شود که در فاز اول تعداد ۱۷۴ نمونه اخذ می‌گردد که از این تعداد ۵۸ نمونه از محصولات تولیدی و ۱۱۶ نمونه از سطوح کار و دست کارگران می‌باشد.

حسنی بیان کرد: در این طرح شاخص‌های بهداشتی توتال کانت و توتال ایکولای در محصولات تولیدی، سطوح دست کارگران، سطوح کار و تجهیزات واحدهای مذکور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خوزستان در انتها با بیان اینکه با توجه به مخاطرات استفاده از گوشت دام و همچنین زنده فروشی طیور که به‌صورت غیرمجاز و غیربهداشتی در سطح معابر شهری و بین جاده‌ای کشتار و عرضه می‌شوند از شهروندان عزیز درخواست کرد: جهت حفظ سلامت جامعه و خانواده خود از محصولات تولید شده در کشتارگاه‌های دام و طیور استان که تحت نظارت ناظرین و بازرسین بهداشتی و شرعی صورت می‌پذیرد استفاده نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز