خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد؛

جلوگیری مردم از تخلیه زباله‌های بیمارستانی در قنات‌های تاریخی ایذه/ احتمال تعطیلی بیمارستان و مطب‌های شهر به دلیل انباشت زباله + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۷۸۵

اهالی محله سرقنات ایذه، جلوی کامیون‌های حمل زباله را گرفتند و آنها را مجبور کردند بار خود را در بیمارستان شهر تخلیه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، وعده‌های بدون پشتوانه مسئولان شهری و شورای شهر ایذه در حل مشکل زباله‌های این شهر بیش از بوی تعفنِ خود زباله‌ها، باعث آزار مردم شده است.

مردمی که بارها به‌خاطر شرایط اسفناک محیط پیرامون خود و بوی تعفن و دود ناشی از سوختن زباله‌های شهری در همسایگی‌شان، اعتراض کردند و هر بار به جز وعده و خرید زمان توسط شورای شهر و مسئولان شهری چیزی عایدشان نشد، این بار خود دست به کار شدند و با جلوگیری از عبور کامیون‌ها، اجازه تخلیه زباله‌ها را ندادند.

کامیون‌هایی که شبانه و در سکوت شب می‌خواستند تا کوهی از زباله‌های بیمارستانی را در محل قنات های‌تاریخی ایذه «در پنجاه متری قبرستان بزرگ شهر» رها کنند و بروند.

امرالله اورکی رئیس بیمارستان شهدای ایذه ضمن تایید این خبر به خبرنگار ایلنا، گفت: مردم اجازه تخلیه زباله به کامیون‌های بیمارستان ندادند و این کامیون‌ها مجبور به بازگشت و تخلیه دوباره این زباله‌ها در محل بیمارستان شدند.

وی افزود: این وظیفه ما نیست که خودمان اقدام به حمل و انتقال زباله کنیم. با هزینه شخصی و بالاجبار این کار را کردیم تا شاید از این حجم بی‌شمار زباله کاسته شود. شهرداری ایذه وعده بیست روزه برای حل مشکل زباله‌های شهری داده و تا آن روز هر لحظه بر حجم زباله‌های بیمارستانی افزوده می‌شود، شما بگویید ما چه کنیم؟

یک منبع آگاه در بیمارستان ایذه به خبرنگار ایلنا گفت: نزدیک دوماه می‌شود که زباله‌های بیمارستان روی‌هم تلنبار می‌شوند.

وی افزود: بوی زباله مناطق اطراف بیمارستان و خود مجموعه را برداشته و هر روز بر حجم آنها افزوده می‌شود. بدتر از شرایط فعلی ما در بیمارستان، بوی تعفن زباله‌های انباشته شده مطب‌های سطح شهر است.

این منبع آگاه ادامه داد: این را از زبان ما نشنیده بگیرید، ولی احتمال  تعطیلی  بیمارستان و مطب‌های خصوصی شهر  در هفته آینده جدی است.

نکته حائز اهمیت اینکه در پی شرایط نابسامان حاکم بر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه طی یکی دو ماه گذشته و آنچه دخالت در حوزه مدیریت عنوان شده است، محمدپور ریاست این شبکه مجبور به استعفا گردید و شهرستان را ترک کرد.

اردوان یاراحمدی رئیس نظام پزشکی شهرستان ایذه حاضر به مصاحبه نشد و نبوتی سرپرست فرمانداری شهرستان ایذه نیز مدت‌هاست با مسدود کردن تلفن‌های خبرنگار ایلنا در شهرستان، از هرگونه پاسخگویی شانه خالی می‌کنند.

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز