خبرگزاری کار ایران

با گذشت خانواده مقتول صورت گرفت؛

نجات محکوم به قصاص در شوش از پای چوبه دار

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۰۷۷

یک محکوم به قصاص با تلاش بزرگان، دادگستری شوش و گذشت خانواده مقتول، مورد عفو بخشش قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، اسکندر خطائی رئیس دادگستری شهرستان شوش در آیین صلح و سازش پرونده قتل در روستای بیت لوسی بخش مرکزی شوش، بخشش گناه و نقصان افراد توسط یکدیگر را موجب ثبات آرامش و سلامت روانی جامعه دانست.

وی افزود: دیروز بعد از ظهر ۲۶ خردادماه جلسه ای در مسجد روستای بیت لوسی در بخش مرکزی شوش در ارتباط با حل و فصل با خانواده مرحوم بیت اسماعیل که بیش از ۶ سال اختلاف داشته برگزار شد.

خطائی گفت: با وساطت بزرگان و گذشت خانواده محترم اولیای دم مرحوم بیت اسماعیل و طایفه محترم چعب وشعبه ویژه حل اختلاف عشایر دادگستری شهرستان شوش و با حضور سادات محترم و بزرگان عشایر عرب و لر منطقه و مسئولین شهرستان شوش موضوع مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت و خانواده محترم مقتول با عفو و گذشت قاتل، وی را از قصاص نجات داده و صلح و سازش بین طرفین حاصل گردید.

رئیس دادگستری شوش در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه عفو و گذشت یکی از نشانه‌های تقوای الهی است و بر انجام این مهم در بسیاری از روایات ائمه تاکید و سفارش شده است، باید از اقدام خداپسندانه و کریمانه اولیای دم که نشان از ایمان و صبر آنهاست و سبب ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه می‌گردد، تجلیل و تکریم نمود.

انتهای پیام/
سید محمد موسوی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز