خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی صورت گرفت؛

واکسیناسیون بیش از ۱۷۳ هزار نوبت سر دام سبک در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۶۳۱

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی استان خوزستان از واکسیناسیون بیش از ۱۷۳ هزار نوبت سر دام سبک در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، محمد آنتیک چی اظهار داشت: ‌به مناسبت هفته جهاد کشاورزی بیش از ۱۷۳ هزار نوبت سر دام سبک در استان بر علیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک،  بروسلوز بره و بزغاله (بیماری مشترک بین انسان و دام) و تب برفکی در طی هفته جاری در استان خوزستان واکسینه گردید.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی استان خوزستان یادآور شد: این واکسیناسیون بروسلوز بره و بزغاله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک به مدت یکسال کامل، امنیت ایجاد کرده و دام‌های واکسینه شده تا یکسال از درگیری با این بیماری مصون خواهند بود.

آنتیک چی افزود: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، از جمله بیماری ویروسی بسیار واگیردار گوسفند و بز است که  قابلیت سرایت از دام اهلی به حیات وحش را دارد و در صورت انتقال خسارات و تلفات شدیدی در حیات وحش برجا می‌گذارد.

وی بیان کرد: این بیماری با شروع ناگهانی تب، ریزش ترشحات از چشم و بینی، زخم دهان، تنگی تنفس، اسهال بد بو و سرفه آغاز شده و دام مبتلا به این بیماری به شدت لاغر شده و در نهایت تلف می‌شود.

در انتها آنتیک چی درخواست نمود که دامداران عزیز با اکیپ‌های عملیاتی مایه‌کوبی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز