خبرگزاری کار ایران

مکی نیا خبر داد:

اجرای فاز دوم برنامه ملی مراقبت بیماری های ویروسی در مزارع ماهیان سردآبی خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۴۶۸

رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان دامپزشکی خوزستان، اهداف مهم اجرای این برنامه را، تعیین وضعیت موجود و پیش بینی وضعیت آینده بیماری، همچنین شناسایی سریع و بموقع مزارع احتمالی آلوده و حاملین بدون علامت و حذف آنها را از چرخه تکثیر و تولید ماهیان سردآبی استان اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی خوزستان، سید محمد مکی نیا، اظهار داشت: در فاز دوم طرح ملی مراقبت از بیماری‌های مهم ویروسی VHS و IHN در کلیه واحدهای فعال پرورش ماهیان سردآبی استان به اجرا در خواهد آمد.

وی در ادامه افزود: در این راستا کارشناسان اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان کل دامپزشکی استان خوزستان و اداره دامپزشکی اندیکا، ضمن انجام مراقبت های بالینی و بررسی های میدانی در جمعیت های آبزیان هدف برنامه، از سایت های پرورش قزل الا سربازار سوسن سرخاب بازدید بعمل آورده و نسبت به اخذ نمونه  جهت بررسی بیماری های ویروسی آبزیان و ارسال آنها به آزمایشگاه مرجع ماهیان سرد آبی سازمان دامپزشکی کشور اقدام نمودند.

رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان دامپزشکی خوزستان مکی در آخر با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای در کلیه مراکز پرورش الزامی است، خاطرنشان کرد: پرورش دهندگان می‌بایستی ضمن تامین بچه ماهی از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی، توصیه‌های بهداشتی، قرنطینه ایی را مورد توجه جدی قرار دهند و قبل از هرگونه فعالیت، مجوزهای لازم را از ادارات دامپزشکی دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز