خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با همتی؛

خوزستانی‌ها خواهان حداقل‌های عناصر حیاتی شدند/همتی: رقیب من، عدم مشارکت مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۲۸۰

آب، هوا، نان و محیط‌زیست، عمده خواسته‌های جمعی از فعالان خوزستانی در گفت‌وگو با عبدالناصر همتی کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، بخشی از تبلیغات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، امشب با حضور همتی در سامانه برگزاری رویداد، با تعدادی از فعالین حوزه های مختلف در استان خوزستان برگزار شد.

در این گفت و گوی زنده، ابتدا ارسلان شهنی، طبیشی، مهدی قمشی، منیژه جاسم نژاد، حمیدرضا قائدی و مریم آغاسی پور بعنوان فعلان حوزه های مختلف به بیان دغدغه های مردم استان خوزستان پرداختند.

عدم تقسیم عادلانه ثروت، بیکاری، فقر، بی آبی، نگاه قوم گرایانه به برخی اقوام، فرار سرمایه های انسانی، ریزگردها، عدم توسعه یافتگی، مشکلات زیست محیطی و دهها مورد دیگر، از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود که میبایست توسط همتی به عنوان ریاست احتمالی دولت آینده به آنها پاسخ داده می شد.

همتی پس از پایان سخنان این فعالان خوزستانی، گفت: مسأله آب خوزستان برای من موضوع بسیار مهمی هست، خوزستانی ها مشکلی با انتقال آب شرب ندارند، ولی انتقال آب برای مصارف دیگر از جمله صنایع و کشاورزی دیگر استان ها، باید بصورت دقیق کارشناسی و بررسی شده و تصمیم نهایی با نظر مردم خوزستان در این خصوص گرفته شود.

وی در خصوص اشتغال و نگاه قومیتی به مدیریت ها در استان خوزستان، گفت: مسئولیت ها باید بر اساس شایستگی ها  داده شود و نباید نگاه قومیتی و امنیتی به این موضوع داشته باشیم. ما در مرکز ذهنیت راهبردی نسبت به استان های دیگر نداریم و این ذهنیت باید ایجاد شود. اقوام و مذاهب دیگر، مولفه های اقتدار ایران و امنیت ملی هستند، همه ایرانی هستند و باید حقوق یکسان داشته باشند.

همتی در خصوص عقب ماندگی های استان خوزستان نیز گفت: خوزستان در اولویت برنامه های دولت من است. انشاالله این استان را آنگونه که شایسته است بتوانیم آباد کنیم. ما پس از جنگ فراموش کرده ایم خرمشهر و آبادان را بسازیم و فقط سوم خرداد به یاد خرمشهر هستیم.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان نمود: اینجا دغدغه هایی در مورد عدم استفاده از توان زنان در مدیریت استان مطرح شد که ناشی از نگاه غلط به این قشر از جامعه است. بانوان باید در اولیت بحث ما باشند، در ستاد انتخابات خودم هم این موضوع با حضور همسرم در ستاد انتخاباتی، به اثبات رسید و دیگران هم یاد گرفتند.

همتی در خصوص معضلات اجتماعی و مشکلات اقتصادی مطرح شده، گفت: مسائل اجتماعی را باید طوری نگاه کنیم که مانند مسائل اقتصادی بسته نشود. باید با مفسدین اقتصادی که باعث فلاکت اقتصاد کشور شده‌اند برخورد کنیم و مصمم هستم که این مسئله را برطرف نمایم، زیرا من یک مدیر اقتصادی هستم. رقبای من حتی یک بنگاه اقتصادی را اداره نکرده‌اند، حالا آمده‌اند مشکلات کشور را حل کنند و وعده‌هایی عجیب می‌دهند، من به‌عنوان رئیس بانک مرکزی می‌گویم که هیچ‌کدام از وعده‌های کاندیداهای دیگر مثل دادن یارانه ۴۵۰ هزارتومانی و وام‌های ۵۰۰ میلیون‌تومانی در شرایط کنونی کشور و بودجه، امکان‌پذیر نیست. این نشان می‌دهد که دوستان ما علم اقتصاد نمی‌دانند. کشورهای همسایه رشد کرده‌اند و ما درجا مانده‌ایم، زیرا بینش اقتصادی بر این کشور حاکم نیست.

وی در خصوص توسعه همه‌جانبه کشور، بیان نمود: باید تحریم‌ها از کشور برداشته شوند تا بتوانیم به‌سرعت پیشرفت کنیم، نظام بانکی ما با دنیا ارتباط خوبی ندارد. تجار ما را به‌عنوان تروریست می‌شناسند، این ذهنیت‌ها را باید پاک کنیم، اما کاسبان تحریم دوست ندارند این وضعیت بهبود پیدا کند.

همتی در پایان گفت: من آماده‌ام با پشتیبانی شما مردم شریف، تمام این مشکلات را برطرف کنیم. می‌دانم شرایط زندگی سخت است ولی اول باید رشد اقتصادی ایجاد کنیم، سرمایه‌گذاری خارجی در کشور باید صورت گیرد، باید با دنیا تعامل داشته باشیم تا بتوانیم بر مشکلات جاری پیروز شویم. رقیب من چیزی جز عدم مشارکت مردم در انتخابات نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز