خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز جهانی صنایع دستی؛

صنایع دستی، یک صنعت آمیخته با فرهنگ، میراث و سنت است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۹۱۹

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع دستی خوزستان، صنایع دستی را یک صنعت آمیخته با فرهنگ، میراث و سنت دانست و گفت: تسهیل در امر فروش و حذف قوانین دست و پا گیر کسب و کار، توسعه و تقویت صادرات و تشکل های صنفی به ویژه تعاونی‌ها باعث تقویت این صنعت می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، افسانه صالح خو به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در گفت و گو با ایلنا اظهار کرد: صنایع دستی یک صنعت آمیخته با فرهنگ، میراث و سنت بوده که تلفیق آن با ذوق و زحمت صنعتگر محصولی را به وجود می آورد که دارای ارزش های مادی و معنوی زیادی است.

وی افزود: در ایران به دلیل پیشینه تاریخی غنی، تنوع قومیتی، گوناگونی اقلیم های طبیعی و آب و هوایی در کنار هنر و تلاش صنعتگران خلاق، این صنعت جایگاه بالایی پیدا کرده و روز به روز بر ارزش آن افزوده می شود.

صالح خو گفت: به دلیل ارزش افزوده محصولات تولیدی و مشکلات پیش آمده در اثر تحریم ها در سال های اخیر اقبال عمومی از این صنعت شتاب بیشتری گرفته و همین موضوع باعث شده تا برای پیشرفت این صنعت برنامه ریزی های مناسبی انجام دهیم.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع دستی خوزستان با بیان اینکه دولت به عنوان یک متولی با هدایت، نظارت و حمایت از این صنعت مهم ترین نقش را دارد، تصریح کرد: یکی از مشکلات صنعتگران این حرفه تامین سرمایه است کا با اعطای وام های کم بهره و طولانی مدت تا حد زیادی رفع می شود.

وی در پایان بیان ‌کرد: ایجاد بستر مناسب برای فعالیت از طریق کشورهای مالیاتی و بیمه، تسهیل در امر فروش به ویژه حذف قوانین دست و پاگیر کسب و کار، توسعه و تقویت صادرات و تقویت تشکل های صنفی به ویژه تعاونی‌ها باعث تقویت این صنعت می گردد.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز