خبرگزاری کار ایران

کارشناس فوتبال خوزستان در گفت و گو با ایلنا:

نکونام در فولاد به بن بست خورد/با این مدیریت، فولاد در تمام رده های سنی اُفت داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۶۴۹

کارشناس و تحلیلگر فوتبال خوزستان در انتقاد از عملکرد مدیریت و کادر فنی فولاد، در گفت و گو با ایلنا به بررسی وضعیت فعلی این باشگاه پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، امین یزدانی در این خصوص، گفت: باشگاه مدرن فولاد خوزستان که از بهترین و مدرن ترین امکانات زیرساختی فوتبال کشور در تمامی زمینه های یک باشگاه حرفه ای برخوردار است و طی سالیان سال، نتایج قابل قبولی در رده های مختلف سنی از خود به جای گذاشته بود؛ در فصل جاری ضعیف ترین عملکرد را در کلیه رده های سنی نسبت به امکانات سخت افزاری و زیرساختی خود کسب نموده، به شکلی که تعجب بسیاری از صاحب نظران و کارشناسان فوتبال خوزستان و کشور را در پی داشته است.

وی ادامه داد: عدم توجه مدیریت باشگاه فولاد به آکادمی و بی توجهی محض مدیرعامل و بویژه سرمربی تیم اصلی با مدیریت آکادمی و مربیانی که در رده های مختلف سنی آکادمی فعالیت می کنند، یکی از مهمترین دلایل  عدم کسب نتایج مورد نظر و در شان این باشگاه بازیکن ساز در رده های پایه در فصل جاری محسوب می شود. مدیریت آکادمی، پُلی بین مربیان رده های مختلف باشگاه و مدیرعامل و به ویژه سرمربی تیم اصلی بشمار می رود ولی متاسفانه در مدتی که جناب آذری و آقای نکونام‌ در راس مدیریت و کادر فنی فولاد قرار گرفته اند، جلسه و نشست مثمرثمری با مدیریت و مربیان تیم های پایه نداشته اند.

یزدانی ادامه داد: اصلا هدف از ایجاد آکادمی در باشگاه ها چیست؟ چرا از محصولات آکادمی که عصاره سال ها تلاش، ممارست و زحمات مربیان پایه های مختلف طی سالیان متمادی است، در تیم اصلی مورد استفاده قرار نمی گیرند؟ گرچه تیم‌ تحت هدایت نکونام‌ در فصل گذشته در آخرین دیدار توانست با غلبه بر تراکتورسازی تبریز سهمیه پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد، اما باید به این نکته توجه کرد، چنانچه حواشی ناشی از عدم بازی کردن سپاهان مقابل پرسپولیس در نقش جهان که منجر به ایجاد حواشی فراوان در باشگاه سپاهان شد و این حواشی منتج به کنار رفتن قلعه نوعی گردید و همین عامل باعث شد سپاهانی که برای قهرمانی با پرسپولیس رقابت می کرد، از رده دوم به رده چهارم سقوط کند تا نکونام با سلام و‌صلوات سهمیه پلی آف را بگیرد.

این کارشناس و تحلیلگر فوتبال، بیان داشت: نکونام پس از اتمام لیگ فصل ۱۳۹۸/۹۹ و پیش از شروع آماده سازی تیم برای فصل جاری، به خوبی می دانست که فولاد باید در سه رقابت مهم فصل جاری حضور پیدا کند (لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا)، بنابراین او بود که فولاد کنونی را بست تا بتواند در این سه جبهه بجنگد. با توجه به بودجه ای که باشگاه فولاد خوزستان جهت بستن تیمِ فصل جاری در اختیار کادر فنی قرار داد، دست نکونام برای جذب هر بازیکنی، آزاد بود. بنابراین او هر بازیکنی را که مورد نظرش بود، جذب کرد. ازطرفی نکونام در اواسط فصل نیز دو بازیکن خود بنام های فرزاد جعفری و سینا مریدی را مازاد اعلام کرد و اینکار به معنی داشتن حداقل دو بازیکن باکیفیت در هر پستی از زمین به حساب می آمد.

پیشکسوت فوتبال خوزستان در پاسخ به این پرسش که نتیجه گیری فولاد در بازی های پیش رو را چگونه ارزیابی می کنید؟، گفت: فولاد در ابتدای فصل، بد کار نکرد، اما هرچه لیگ جلوتر می رفت، شکل و شیوه بازی اش برای حریفان رو می شد و همه منتظر بودند که کادر فنی تدابیر جدیدی بیندیشد که با فوتبال زیبا، تماشاگرپسند و‌ تهاجمیِ فوتبال ریشه دار خوزستان همخوانی داشته باشد. اما هنگامی که به بازیکنان فولاد کنونی نگاهی گذرا بیندازیم، ۹۰درصد بازیکنان تیم، خوزستانی نیستند، بنابراین نمی توان از فولادِ نکونام توقع و انتظار داشت که نمایشی با شیوه مورد پسند هواداران فولاد و بویژه علاقه مندان فوتبال خوزستان در زمین مشاهده کرد. ازطرفی نتایج فولاد حداقل در چهار دیدار اخیرش مطلقا در خور شان و امکانات این باشگاه مدرن نبود. هرچه بازی های لیگ برتر جلوتر و رو به پایان می روند، علاقه مندان تیم فولاد و خصوصا خوزستانی های فوتبال شناس، حتی از گرفتن سهمیه سالِ گذشته توسط این فولادِ بیمار نیز، مایوس می شوند.

یزدانی افزود: گرفتن یک امتیاز از شش امتیاز ممکن درطول چند روز، نشان دهنده ضعف های مفرطی است که فولاد در شیوه و شکل بازی خود دارد و چنانچه این شیوه و نگرش اصلاح نشود، زنگ خطر برای تنها تیم متمول خوزستانی جهت کسب سهمیه آسیا به صدا درخواهد آمد. اگر کادر فنی و مدیران فولاد هنوز در باد پیروزی مقابل العین خوابیده اند، باید بدانند قرار گرفتن فولاد در رده چهارم گروه چهار تیمی، آژیر خطر را برای تیم اول خوزستان پس از پایان مرحله گروهی به صدا درآورده بود، اما گوش شنوایی نبود که آن را بشنود تا به دنبال راهکار جدیدی باشند.

این تحلیلگر فوتبال، بیان داشت: در فوتبال روز جهان، خوب و زیبا بازی کردنِ بدون کسب نتیجه و امتیاز، موفقیت محسوب نمی شود. تهاجمی و زیبا بازی کردن باید با کسب نتیجه همراه باشد تا تیمی به موفقیت برسد. اساسا زمانی یک تیم دارای توازن و بالانس می شود که زیبا بازی کردن با کسب امتیاز نیز همراه باشد که متاسفانه فولاد پس از برگشت از عربستان فاقد چنین فاکتوری است، هرچند اگر نگاهی به گروه فولاد در آسیا بیندازیم، تنها تیم النصر عربستان بود که توانست از گروهی که فولاد در آن قرار داشت به مرحله بعدی صعود کند، السدی که آن همه درباره اش بزرگنمایی می کردند، نتوانست جواز صعود بگیرد، بنابراین صحبت کردن از گروه مرگ فقط توجیهِ ناکامی ها بود.

یزدانی ادامه داد: با احترام به دستیاران بومی نکونام‌، باید گفت این کادر در حد و اندازه تیمی چون فولاد نیست، ما در خوزستان مربیان با تجربه و پخته ای داریم، اما چرا نکونام اقدام به همکاری با آنها نکرد؟ زیرا مربیانی که به خود، باور و ایمان ندارند، با کسانی کار می کنند که از خود بسیار ضعیف تر باشند تا روزی مانند امروز، جایگاهشان را در خطر نبینند و بقولی جای آنها را روی نیمکت نگیرند. نکونام‌ با انتخاب دستیاران بومیِ شناخته شده اما کم‌تجربه، دو هدف را دنبال  کرد:

۱-ساکت کردن افکار عمومی با ایجاد این ذهنیت که کادر فنی فولاد، بومی است.

۲- قرار دادن برخی از آنها(دستیاران) مقابل پیشکسوتانی که از روی دلسوزی به انتقاد از تفکرات فنیِ نکونام و‌ شیوه بازی اش می پردازند.

یزدانی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر میزان تاثیر بسته بودن پنجره نقل و انتقالات فولاد بر نتایج ضعیف این تیم، بیان داشت: کادر فنی فولاد مانند دیگر مربیان‌ وطنی، همواره در باخت ها همه را مقصر می دانند، به جز پذیرش مسئولیت باخت و اشتباهات و ضعف فنی خودشان. این نگاه و دیدگاه در توجیه شکست ها، جواب نداده و نخواهد داد، زیرا امروزه، همه، فوتبال و زوایایش را می شناسند، به ویژه هنگامی که در استانی زندگی کنی که مردمش به عشق فوتبال نفس می کشند و به نوعی با فوتبال زندگی می کنند و خود، یک پا کارشناس هستند. اگر توجیه نکونام‌ در عدم نتیجه گیری فولاد، بسته شدن پنجره نقل و انتقالات است، پس چگونه برانکو در دو فصل پیشتر که پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالات محروم بود، با ۱۳ بازیکن توانست علاوه بر کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر فوتبال کشور، حتی به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم برسد؟! پس صحبت از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات فقط فرار رو به جلو است تا جو و فضا را تغییر دهند.

این کارشناس فوتبال در پایان، گفت: باتمام این صحبت ها تا دیر نشده و سهمیه لیگ قهرمانان آسیای فصل آینده ازدست باشگاه مدرن فولاد خارج نگردیده، مدیریت باشگاه باید به سرعت راهکار و تدابیر ویژه ای جهت برون رفت از این شرایط نامناسب پیدا کند. زیرا هرچه به پایان فصل نزدیک شویم، امتیاز گرفتن نیز سخت و‌ دشوارتر می شود.

 

گفت و گو: ذوالفقار شریعت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز