خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

افزایش چند برابری بستری بیماران کرونایی در چند روز اخیر در هندیجان

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۵۸۷

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت: در چند روز اخیر شاهد افزایش چند برابری بستری بیماران کرونایی در این شهرستان بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، داود رئیسی با اشاره به افزایش مراجعه بیماران در حوزه ابتلا به کرونا، گفت: متأسفانه در شرایطی که شاهد بی‌توجهی جامعه به دستورالعمل‌های مقابله با کرونا هستیم، در سه روز گذشته شاهد ۵ مورد بیمار بدحال کرونا در هندیجان بودیم که هم‌اکنون در بیمارستان شهدای این شهرستان بستری هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان، اظهار کرد: وضعیت شهرستان در حالت زرد قرار دارد و متأسفانه شهروندان به تصور کم‌خطر بودن شرایط، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا را جدی نمی‌گیرند. با گذشت یک سال و سه ماه از آغاز این بیماری، ثابت شده است که هرگاه توجه مردم به دستورالعمل‌ها پایین می‌آید، موارد ابتلا به بیماری کرونا به شدت افزایشی می‌شود.

رئیسی افزود: در صورت تداوم بی‌توجهی مردم به دستورالعمل‌ها و با وجود دورهمی‌ها و تجمعات جوانان اطراف شهر بدون تردید شاهد افزایش ابتلا به بیماری کرونا ویروس و افزایش بیماران بدحال و مرگ ناشی از آن در شهرستان خواهیم بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مهم‌ترین اقدام برای مقابله با زنجیره ابتلا به کرونا ویروس رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است. دورهمی‌های خانوادگی عامل اصلی شیوع کرونا هستند و شرکت در تجمعات، برگزاری مراسم شادی و عزا، ترددهای بین‌شهری و درون‌شهری از دیگر عوامل مهم شیوع کرونا در شهرستان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان در پایان گفت: استفاده از ماسک، اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی، شستشوی مرتب دست‌ها، اجتناب از ترددهای غیرضروری و پرهیز از رفتارهای پرخطر در پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ مؤثر است.

 

انتهای پیام/
ناصر حکیمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز