خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان خبر داد:

متمرکز شدن تلاش‌ها برای جلوگیری از قطعی برق/ ادارات ملزم به کاهش مصرف برق هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۰۶۰

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: در برنامه جدید مدیریت تولید و توزیع برق تمام تلاش‌ها متمرکز شده تا دیگر در بخش مصارف خانگی قطعی برق نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، امروز دوشنبه سوم خردادماه فاضل عبیات در حاشیه نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، با اشاره به وضعیت تولید، توزیع و مصرف برق در استان اظهار کرد: با توجه به کمبود بارش باران و محدودیت‌های نیروگاه‌های برق آبی، تمام تلاش‌ها متمرکز شده که در بخش مصارف خانگی قطعی برق نداشته باشیم و در همین راستا برنامه مدیریت تولید و توزیع برق جدید طی دو رو آینده اجرایی خواهد شد.

او در توضیح قطعی برق در روزهای اخیر گفت: علت این اتفاق مشکل سراسری و پیش‌بینی نشده در تولید برق نیروگاه‌های حرارتی هست که در خوزستان نیز به دلیل بالا بودن گرما بیشتر بوده است.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان افزود: برخی از ظرفیت‌ها در استان باید بالفعل شوند، ازجمله نیروگاه‌هایی که به‌صورت اختصاصی در اختیار شرکت نفت و شرکت توسعه مهندسی نفت بوده و توانایی تولید ۳۴۰ مگاوات برق را دارند.

در سال گذشته از برق این نیروگاه‌ها برای جبران بخشی از کمبود تولید برق استفاده شد و در این جلسه نیز مصوب شد که به‌طور مجدد از این نیروگاه به‌منظور تولید ۲۵۰ مگاوات برق استفاده و در اختیار شبکه قرار داده شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: برخی از واحدهای نیروگاه‌های حرارتی زرگان و رامین اهواز، به همراه دیگر نیروگاه‌ها در حال تعمیر و اورهال هستند که تا پایان خرداد به چرخه تولید برق اضافه خواهند شد.

عبیات در ادامه به تغییر ساعت کاری اداره‌های استان اشاره و عنوان کرد: شروع ساعت کاری 7:30 و پایان آن 12:30 خواهد بود و از این ساعت تا ساعت 18 برگزاری هرگونه جلسه ممنوع است و آن دسته از اداره‌هایی که مصرف برق خود را بعد از وقت اداری به حداکثر ده درصد مصرف نرسانند برخورد خواهد شد.

وی در پایان گفت: بخش تولید و صنایع نیز ملزم شدند تا جابجایی مصرف برق خود را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در ساعات پیک، مصرف برق را به حداقل برسانند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز