خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد؛

پایکوبی روستاییان باغملک با دیدن بلدوزر راه‌سازی + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۷۷۶

ورود بلدوزر راه‌سازی برای اولین بار در تاریخ به روستاهای سرکول و پسکول بخش صیدون باغملک، باعث شادی و رقص مردم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عدم دسترسی به جاده و نبود امکانات در بسیاری از مناطق زاگرس نشین بیداد می‌کند. مناطقی سخت و صعب‌العبور که در بیشتر موارد به مرگ‌هایی ابتدایی می‌انجامد. مناطقی که می‌شود با ورود یک لودر یا بیل مکانیکی شرایط را به نسبت موجود، بهبود و باعث تسهیل در رفت و آمد اهالی شد.

روستاهای «سرکول»، «پسکول»، «وره مم جافری» و متینگون از توابع بخش صیدون باغملک از همین دست روستاها هستند.

روستاهایی که بنا به گفته مردم این نواحی سال‌هاست در آرزوی دیدن یک بیل مکانیکی یا یک بلدوزر مانده‌اند.

سپاس زاده بخشدار صیدون به خبرنگار ایلنا گفت: متأسفانه چهار روستای سرکول،پسکول، وره مم جافری و متینگون از جمله روستاهایی هستند که مردم این نواحی سال‌ها به خاطر نبود امکانات جاده‌ای شاهد مرگ عزیزان خود بوده‌اند. عزیزانی که اگر جاده و شرایط عبور و مرور وجود داشت،الان باید به زندگی و حیات خود ادامه می‌دادند. روستاهایی که بیش از هشت ساعت پیاده‌روی تا رسیدن به جاده اصلی نیاز دارند. چه‌بسا در زمان زمستان و بارش برف شرایط سخت‌تر هم خواهد شد.

وی افزود: با تلاش برخی ارگان‌ها و پیگیری‌های بخشداری، یک دستگاه بلدوزر و بیل مکانیکی به این مناطق ارسال و هم‌اکنون در حال توسعه جاده و تسهیل خط ارتباطی هستیم. شاید باورش سخت باشد ولی مردم با دیدن بلدوزر سر از پا نمی‌شناختند و به همین خاطر به رقص و پایکوبی پرداختند.

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز