خبرگزاری کار ایران

رئیس دامپزشکی دزفول خبر داد:

معدوم‌سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در دزفول

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۶۳۲

رئیس دامپزشکی شهرستان دزفول از معدوم‌سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در دزفول خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، محسن ورجاوند اظهار داشت: در بازرسی‌های روزانه کارشناسان نظارت و بهداشتی اداره دامپزشکی دزفول بیش از ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی تاریخ مصرف گذشته شده در یکی از هایپر مارکت های شهرستان دزفول کشف و پس از اخذ حکم قضایی معدوم گردید.

وی افزود: کارشناسان این اداره از کلیه مراکز نگهداری و عرضه محصولات خام پروتئینی به‌صورت روزانه بازرسی‌های لازم را انجام داده و در صورت بروز مشکل در محصولات اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

رئیس دامپزشکی شهرستان دزفول تعداد واحدهای فعال عرضه و تولید مواد خام دامی این شهرستان را در مجموع ۲۹۰ واحد برشمرد و گفت: در این طرح از کلیه مراکز عرضه مواد خام دامی از قبیل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، لبنیاتی‌ها، خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی، سردخانه‌ها، رستوران‌های بین‌راهی و مراکز تهیه غذا توسط تیم بازرسی دامپزشکی شهرستان بازرسی انجام می‌گیرد.

ورجاوند هدف از این بازدید و بازرسی‌ها را بررسی کیفیت بهداشتی مواد خام دامی و رعایت دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور در زمینه حمل، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه و اطلاع‌رسانی عمومی و آشنایی مردم شهرستان با ضوابط مذکور دانست.

وی افزود: اداره دامپزشکی شهرستان دزفول در راستای تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه و خدمت‌رسانی به مردم فهیم شهرستان دزفول در کنترل و نظارت بهداشتی بر عرضه مواد خام دامی کلیه مراکز را تحت بازرسی قرار می‌دهد.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول از مردم شهرستان درخواست کرد که ضمن تهیه فرآورده‌های مورد نیاز خود از مراکز معتبر و مجاز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را سریعاً از طریق شماره تماس ۰۶۱۴۲۴۲۰۹۱۱ به بازرسان اداره دامپزشکی اطلاع دهند تا برخورد مقتضی در این رابطه صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز