خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد؛

تبدیل یک گاوداری به کلاس درس توسط معلم فداکار خوزستانی +فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۹۰۵

عدم توانایی یک دانش‌آموز خوزستانی از برنامه شاد باعث شد تا گاوداری محل زندگی این دانش‌آموز با تلاش‌های یک معلم جوان، به کلاس درس تبدیل شود و پدر و مادر بی‌سوادش نیز همکلاسی‌های او شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، به دنبال تعطیلی مدارس به خاطر شیوع ویروس کرونا و اجباری شدن برنامه شاد، یک معلم خوزستانی در شهر قلعه تل از توابع شهرستان باغملک، وقتی متوجه کم‌کاری یکی از دانش‌آموزان خود می‌شود، به محل زندگی او مراجعه کرده و دلیل عدم حضور آنلاین دانش‌آموزش را از پدر و مادر او جویا می‌شود.

به دنبال این مراجعه، پدر و مادر این دانش‌آموز می‌گویند: از آنجایی که ما بی‌سواد هستیم   نمی‌توانیم جواب پیام‌های شما را بدهیم و گوشی جدید هم نداریم در صورت داشتن گوشی هم  نمی‌توانیم با آن کار کنیم، برای همین حنانه تکالیف خود را انجام نمی‌دهد و مقصر اصلی ما هستیم.

سامان رمضانی معلم این دانش‌آموز در این خصوص به خبرنگار ایلنا، گفت: از آنجایی که سه دانش‌آموز  دختر داشتم و شرایط درسی آنها را هر روز می‌بایست چک می‌کردم، متوجه عدم پاسخگویی یکی از دانش‌آموزان خود شدم. به محل زندگی‌اش مراجعه کردم و متوجه شدم که این دانش‌آموز در شهرک گاوداری قلعه تل، در شرایط بسیار نامناسبی به سر می‌برد.

وی افزود: کل زندگی این خانواده در یک اتاق محقر، بدون تلویزیون، رادیو و لوازم صوتی و تصویری خلاصه می‌شد. از آنجایی که پدر حنانه کارگر این گاوداری بود، این خانواده مجبور بودند در کنار هم در این محیط محقر زندگی کنند.

این معلم وظیفه‌شناس، گفت: متأسفانه چون دانش‌آموز دیگری در این شهرک ساکن نبود، موضوع را با اداره آموزش و پرورش در میان گذاشتم و تصمیم بر آن شد که در هفته، روزی دو تا سه بار به محل این گاوداری مراجعه کرده و به تدریس حضوری این دانش‌آموز بپردازم.

رمضانی بیان کرد: طی مراجعات حضوری و هم‌زمان با برگزاری کلاس درس و رفع اشکال برای حنانه، متوجه علاقه پدر و مادر او به یادگیری درس شدم. پس از آنکه پدر و مادر حنانه عنوان داشتند به خاطر بی‌سوادی خجالت می‌کشند و این ناتوانی باعث شده است که در زندگی روزمره با مشکلات عدیده‌ای نیز برخورد کنند، موضوع را با نهضت سوادآموزی در میان گذاشتم ولی آنان عنوان داشتند که از آنجایی که زمان ثبت‌نام به پایان رسیده هیچ‌گونه همکاری نمی‌توانند با ما داشته باشند. به همین خاطر تصمیم گرفتم خودم به آموزش آنها بپردازم ‌که خوشبختانه با اشتیاقی که این پدر و مادر برای آموزش و یادگیری از خود نشان دادند، کلاس‌های درس با گرمی و اشتیاق بیشتری برگزار شد و این اتفاق در روند یادگیری حنانه نیز تأثیر بیشتری داشت.

 سامان رمضانی معلم فداکار خوزستانی، ساکن شهرستان ایذه است و در هفته، چند نوبت باید مسیر بین شهرک قلعه تل در باغملک تا ایذه را برای آموزش حنانه و خانواده او طی کند.

 

 

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز