خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران شرکت لوله‌سازی خوزستان مقابل استانداری/ کارگران: قرارداد داریم، ولی اجازه بازگشت به کار را نمی‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۴۴۰

تعدادی از کارگران شرکت لوله‌سازی خوزستان با تجمع مقابل استانداری خوزستان خواستار پیگیری مطالبات و بازگشت به کار خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، امروز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه تعدادی از کارگران شرکت لوله‌سازی با تجمع مقابل ساختمان استانداری خوزستان ضمن پیگیری مطالبات خود خواستار بازگشت به کار شدند.

این کارگران می‌گویند: حدود ۸ ماه پیش به بهانه اینکه می‌خواهند فاز دوم کارخانه را راه‌اندازی کنند با حدود ۱۰۰ نفر از کارگران تسویه مالی کردند و به آن‌ها گفته شد بعد از چند روز به کار برمی‌گردید، ولی با گذشت ۸ ماه اجازه بازگشت به کار و ورود به شرکت را نمی‌دهند و به‌جای توسعه شرکت اقدام به فروش تجهیزات کرده‌اند.

یکی از کارگران افزود: در کنار حدود ۱۰۰ کارگر بیش از ۲۰۰ کارگر دیگر از دهه ۸۰ و ۹۰ مطالبات مالی و بیمه‌ای دارند. سال‌های متوالی بیمه و حقوق این کارگران به‌صورت ناقص پرداخت می‌شد و تسویه مالی اخیر نیز بر اساس حقوق سال‌های گذشته بوده و در پرداخت آن تورم سالیانه منظور نشد.

این کارگران ادعا می‌کنند از سال ۸۵ بیمه‌ها و حقوق به‌صورت ناقص پرداخت می‌شد و می‌گویند: ما قرارداد با شرکت داریم، چرا اجازه بازگشت به کار را نمی‌دهند.

بسیاری از کارگران به‌واسطه مشکلات مالی با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند به‌طوری‌که یکی از کارگران همه خود را برای فروش گذاشته است.

یکی از کارگران تصریح کرد: سهامداران نیز از فروش قطعات و تجهیزات کارخانه اطلاع ندارند و رئیس هیأت مدیره شرکت لوله‌سازی خوزستان کارخانه را به مرز نابودی کشانده است.

 به‌تازگی غلامرضا عشقی رئیس هیات مدیره شرکت لوله‌سازی خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرده که هیچ قطعه‌ای از کارخانه فروخته نشده و در حال توسعه خط تولید این شرکت هستیم.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز