خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بهداشت خبر داد؛

مراجعه بیش از ۵۰ نفر در طول روز به مراکز درمان هندیجان/ در دو ماه گذشته آمار ابتلا به کرونا و مرگ ناشی از آن بیشتر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۰۱۲

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هندیجان، از افزایش مراجعه روزانه و آمار بالای این ویروس در دو ماهه گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، امروز سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه، داود رئیسی در نشست با بزرگان شهرستان هندیجان اظهار کرد: ما معتقد هستیم کسانی که دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند به علت نداشتن آگاهی و درک درست از شدت و وخامت این بیماری است.

او با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان ویروس کرونا و افراد فوت شده ناشی از این ویروس گفت: متأسفانه در دو ماه گذشته و با ورود ویروس انگلیسی، به دلیل سرایت‌پذیری بالاتر و کشندگی بیشتر، تعداد مبتلایان و تعداد افراد فوت شده بسیار بیشتر از گذشته شده.

مدیرشبکه بهداشت درمان هندیجان افزود: ۴۰ درصد افراد مبتلا بدون علامت هستند و همچنین از جمعیت مبتلایان علامت‌دار هم ۴۰ درصد در روز آغازین بودن علامت هستند. هم‌اکنون تعداد مبتلایان سرپایی روزانه بیشتر از ۵۰ نفر در روز هست که 50 درصد آن‌ها از یک خانواده و به دلیل دورهمی های خانوادگی، مبتلا به ویروس کرونا شدند.

وی در ادامه از روند کاهشی این بیماری در شهرستان هندیجان خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه در چند روز گذشته، روند بیماری در شهرستان سیر نزولی به خود گرفته اما اگر دستورالعمل‌ها را رعایت نشود دوباره شاهد پیک دیگر و افزایش بیماران و فوتی‌ها خواهیم بود.

وی همچنین به موضوع واکسیناسیون نیز اشاره و توضیح داد: در فضای مجازی افرادی از روی قصد و غرض با انتشار مطالب نادرست باعث دلسرد کردن مردم می‌شوند اما این درحالی هست که سراسر پزشکان و عالمان دنیا بر مؤثر بودن واکسیناسیون اذعان دارند. واکسن کرونا واقعاً کمک‌کننده هست و در  صورتی که به ۷۰ درصد جمعیت تزریق شود می‌تواند کشور را از بحران کرونا نجات دهد.

رئیسی در پایان گفت: اولویت سالمندان برای دریافت واکسن به دلیل پرخطر بودن این گروه سنی و مرگ میر ۱۳ برابری آن‌ها نسبت به سایر گروه‌های سنی است.

 

 

انتهای پیام/
ناصر حکیمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز