خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

تفکرات طالبانیسم و کشتار بی‌گناهان در افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۲۳۱

یک کارشناس مطالعات منطقه‌ای خاورمیانه، گفت: متاسفانه سال‌هاست که منطقه خاورمیانه درگیر دار، گروهای تروریستی از جمله القاعده، طالبان، داعش و ... بوده است و کماکان نیز تفکرات آن‌ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، روح الله پورطالب اظهار داشت: بارها از طریق رسانه‌ها اعلام شده است که مثلا داعش یا القاعده از بین رفته‌اند، ولی این نکته را باید یادآور شد که داعش و القاعده و دیگر تفکرات این‌چنینی شخص نیستند که از بین بروند بلکه این‌ها تفکراتی هستند که دست به دست می‌چرخند و ادامه خواهند داشت.

وی بیان کرد: این روزها در افغانستان شاهد این هستیم که مجدد، بنا به گفته مسئولین افغانستان گروهک تروریستی طالبان دست به آماج حملات و عملیات تروریستی می‌زند و شاهد مرگ کودکان و انسان‌های بی‌گناهی هستیم که حداقلات زندگی را در کشور جنگ‌زده افغانستان ندارند.

تحلیلگر خوزستانی امور خاورمیانه ادامه داد: چند روز پیش نیز در اخبار داشتیم که ۵۸ کودک شیعه دختر در مدرسه سیدالشهدا کابل جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۵۰ کودک دیگر زخمی شدند! این فرزندان و کودکان به کدامین گناه باید تاوان تفکرات تروریستی طالبان را پس دهند؟

پورطالب با اشاره به حادثه امروز در افغانستان، گفت: امروز دوشنبه نیز شاهد هستیم که یک اتوبوس مسافری در شهر صفا واقع در استان زابل افغانستان دچار حمله تروریستی و انفجار شده است و ۱۱ نفر کشته و ۲۸ نفر زخمی شده‌اند. به نظر می‌رسد تفکرات طالبانیسم با مذاکره و سازش حل نخواهد شد و زمانی که به آن‌ها در افغانستان آزادی داده شده تلاش آن‌ها برای از بین بردن مردم بی‌گناه و شیعیان بیشتر گردیده و بی‌شک در آینده با تلفیق طالبان و داعش نیز بیشتر خواهد شد و امنیت مرزهای شرقی جمهوری اسلامی ایران را نیز دچار خدشه خواهند کرد.

تحلیلگر خوزستانی امور خاورمیانه، در پایان گفت: ذکر این نکته در این مبحث خالی از لطف نیست که اگر مسئولین امر در این خصوص یعنی کنترل مرزهای شرقی کشور و همچنین بازنگری در روابط با طالبان نیندیشند بی‌شک باید منتظر انفجارهای بعدی در مبادی مرزی و داخلی کشور عزیزمان ایران باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز