خبرگزاری کار ایران

جوجه آوری بیش از ۸۰۰۰ قطعه فلامینگو در خورهای تالاب بین‌المللی شادگان در حوزه آبادان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۱۶۷

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: امسال هم کلونی بزرگ فلامینگوها در حوزه استحفاظی آبادان جوجه آوردی دارند.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، جوجه آوری بیش از ۸۰۰۰ قطعه فلامینگو در خورهای تالاب بین‌المللی شادگان در حوزه آبادان مشاهده شد.

علی فتحی نیا رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان با بیان این مطلب گفت: مرکز کلونی جوجه آوری فلامینگوها در سال ۱۳۹۱ توسط اداره حفاظت محیط زیست آبادان شناسایی گردید.

 این مکان که در دور دست‌ترین نقطه از سکونت انسانی و در کنار تالاب بین‌المللی شادگان و خورهای حوزه آبادان قرار دارد، هر ساله میزبان هزاران قطعه فلامینگو جهت لانه گزینی و جوجه آوری است. 

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۱ تاکنون اداره حفاظت محیط زیست آبادان در فصل بهار این مکان را به‌منظور ارزیابی وضعیت زیستی و جوجه آوری پایش می‌کند.

فتحی نیا  ادامه داد: پایش اول که در ۱۳۹۹/۱۲/۱۱ نیز انجام گرفت وضعیت تخم‌گذاری و تعداد لانه‌های حاوی تخم‌ها مشاهده گردید که پایش دوم در مورخ ۱۴۰۰/۲/۹ توسط کارشناسان محیط زیست خوزستان انجام شد در پایش دوم بالغ‌بر ۸۰۰۰ قطعه فلامینگو در خورهای حوزه آبادان مشاهده گردید.

وی دلایل اصلی این مکان را برای جوجه آوری فلامینگو هم را شرایط آب و هوایی مناسب، وجود غذایی کافی و از همه مهم‌تر امنیت و دوری از انسان دانست که باعث شده تا هر ساله هزاران قطعه فلامینگو برای جوجه آوری در این مکان جمع شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز