خبرگزاری کار ایران

معاون اول وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

جا ماندن خوزستان در ساخت مسکن مهر نسبت به سایر استان‌ها/ شرط تأمین اعتبار، پیشرفت پروژه خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۳۳۵

معاون اول وزیر راه و شهرسازی گفت: خوزستان در ساخت مسکن مهر و اقدام ملی مسکن، نسبت به دیگر استان‌ها جا مانده است. مسئولان ترسی از کمبود اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، احمد اصغری مهرآبادی امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت در جلسه قرارگاه مسکن استان خوزستان در جمع استاندار و مدیران استانی، اظهار کرد: طی بازدید از طرح‌های مسکن مهر و اقدام ملی مسکن در استان و طبق تأکیدات مقام معظم رهبری که باید به خوزستان به‌صورت ویژه نگاه کنیم مقرر شد هر کمکی که برای تکمیل پروژه‌ها نیاز است تأمین شود.

او بابیان اینکه سعی بر این هست پروژه‌ها، آماده‌سازی، زیرسازی و روسازی مسکن مهر قبل از اتمام دولت به پایان برسد، افزود: از نظر منابع مالی برای مسکن مهر مشکل خاصی وجود ندارد و بنا به نیاز اعتباراتی نیز برای پروژه‌های اقدام ملی مسکن اختصاص یافته است.

معاون اول وزیر راه و شهرسازی گفت: مسئولان استان ترسی از کمبود منابع مالی نداشته باشند و با اعتباراتی که در اختیار دارند اقدام به تکمیل پروژه‌ها کنند و با پیشرفت آن‌ها منابع مالی جدید به پروژه‌ها تزریق خواهد شد.

این مقام مسئول، تزریق مالی جدید را منوط به پیشرفت پروژه‌های مسکن دانست و بیان کرد: پرداخت اعتبار در سال جاری به‌منظور پروژه‌های آب و فاضلاب بر عهده وزارت راه و شهرسازی نخواهد بود اما  استثنا اعتباراتی نیز از سوی این وزارت برای مسکن مهر و اقدام ملی مسکن، اختصاص خواهد یافت.

اصغری مهرآبادی تصریح کرد: هدف ما تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در کشور است و هر استانی که بهتر عمل کند مورد حمایت وزارت خواهد بود. استان خوزستان از نظر ساخت مسکن مهر و اقدام ملی مسکن نسبت به سایر استان‌ها عقب هست، لذا وزارت راه و شهرسازی نگاه ویژه‌ای به این استان دارد و با پیشرفت پروژه‌ها به‌طور حتم منابع جدید برای تسریع در اتمام آن تزریق خواهد کرد.

پروژه مسکن فرهنگ شهر، ۹۸۵ واحدی اکباتان اهواز، پروژه ۷۶۴ واحد مسکن مهر دزفول، بلیتی شوشتر، ۵ هزار واحد  بندر امام خمینی، ۲ هزار واحدی نفت و چند پروژه دیگر ازجمله پروژه‌هایی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل راه شهرسازی خوزستان نیز، در این نشست با ارائه گزارشی اعلام کرد: در حال حاضر تعداد ۱۸ مدرسه، ۱۵ مسجد، ۱۸۱ واحد تجاری و ۸ پروژه آماده‌سازی معابر مسکن مهر به بهره‌برداری رسید و همچنین ۴ مدرسه، ۳ مسجد، ۳۴ واحد تجاری، ۳ کلانتری و ۲۰ سایت آماده‌سازی نیز، در دست ساخت است.

همچنین، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه این نشست دقایقی به مشکلات آب و فاضلاب استان اشاره و توضیح داد: مرتفع کردن این مهم نیازمند تخصیص اعتبار بیشتر است و ساخت مسجد، مدرسه، کتابخانه و دیگر مراکز خدماتی هم ازجمله موضوعاتی هست که نیازمند نقدینگی جداگانه است.

وی بابیان اینکه خوزستان با داشتن بیشترین پروژه‌های مسکن مهر نسبت به سایر استان‌ها عقب است، اضافه کرد: خوزستان به‌عنوان تولیدکننده مصالح ساختمانی دچار کمبود در ساخت پروژه‌های مسکن مهر و اقدام ملی مسکن است.

یوسفی در پایان گفت: برخورد با متخلفان بازار مصالح، موضوعی هست که باید به‌طور جدی به آن پرداخت چراکه بسیاری از پروژه‌ها به دلیل کمبود مصالح متوقف شده و این موضوع باعث مستهلک شدن واحدهای نیمه ساخت در چند سال اخیر شده است.

 

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز