خبرگزاری کار ایران

در ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح شد؛

استاندار خوزستان: کمک‌های مؤمنانه باید برای افراد مبتلا به کرونا باشد/ بانک‌ها تا ده روز آینده بر روی چک‌های برگشتی اقدام نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۶۵۵

استاندار خوزستان در نشست استانی ستاد مقابله با ویروس کرونا، ضمن اعلام مصوبات امروز ستاد ملی گفت: کمک‌های مؤمنانه باید برای جامعه هدف یعنی افراد مبتلا و مسن و دارای بیماری زمینه‌ای صورت گیرد چراکه گروه‌های کم برخوردار، دستگاه حامی و متولی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، امروز شنبه 11 اردیبهشت‌ماه قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: کمک‌های مؤمنانه از هر دستگاه و محلی که صورت می‌گیرد باید در قرارگاه شهید سلیمانی متمرکز و سپس از آنجا توزیع شود.

او عدالت، انسجام و برنامه‌ریزی مناسب در توزیع را علت این تصمیم عنوان کرد و گفت: دلیل اینکه توزیع کمک‌ها با محوریت قرارگاه شهید سلیمانی باشد این هست که عدالت، انسجام و برنامه‌ریزی مناسب در توزیع کمک‌ها رعایت شود و همچنین افرادی که به کرونا مبتلا شده‌اند یا افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای، جهت رعایت قرنطینه خانگی تشویق شوند.

استاندار خوزستان افزود: کمک‌های مؤمنانه باید برای جامعه هدف که افراد مبتلا و مسن و دارای بیماری زمینه‌ای هستند توزیع شود و برای گروه‌های کم برخوردار دستگاه حامی و متولی مربوطه پیش‌بینی شده است.

جلوگیری از تکدی گری اتباع بیگانه به‌ویژه اتباع کشورهای هند و بنگلادش از دیگر مباحث مطرح شده از سوی وی بود که لازم آن را برنامه‌ریزی صحیح عودت این افراد به کشورشان دانست و بیان کرد: پیش از جمع‌آوری این افراد، باید سازوکار اجرایی عودت آن‌ها در قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد استانی کرونا به تصویب برسد.

سلیمانی دشتکی در ادامه به عید سعید فطر اشاره و توضیح داد: با توجه به در پیش بودن مراسم عید فطر، انتظار می‌رود که شیوخ، نخبگان و علمای استان، به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضمن صدور اطلاعیه مراسم عید فطر از طریق فضای مجازی برگزار کنند. صداوسیما  نیز با تولیدات هدفمند و مؤثر نسبت به آگاه‌سازی جامعه از خطرات شروع کرونا و لزوم رعایت موازین بهداشتی و در کنار آن شهرداری‌ها با نصب بنرهای مرتبط در این زمینه کمک نمایند.

وی همچنین هرگونه تجمع برای تبلیغات انتخاباتی را ممنوع د و زمان قانونی تبلیغات را نیز ستاد ملی کرونا بررسی و تصمیم‌گیری خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در خوزستان یادآور شد: بنا بر مصوبات امروز ستاد ملی کرونا، تمام بانک‌ها در خصوص چک‌های برگشتی تا ۱۰ روز هیچ‌گونه اقدامی انجام ندهند همچنین پرداخت‌های مالیات تا پایان شهریورماه، نیاز به استعلام نخواهد داشت. صنوف آسیب ‌دیده گروه‌های دو، سه و چهار، اگر در موعد مقرر در سال ۹۹ اظهارنامه نداده‌اند تا هفته آینده فرصت دارند بدون جریمه این کار را انجام دهند.

وی همچنین در پایان تأکید کرد: در شهرستان‌هایی که نماز عید فطر به‌صورت متمرکز برپا می‌شود باید با محدودیت و رعایت فاصله صورت گیرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز