خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کمبود امکانات درمانی صدای شهروندان ایذه‌ای را درآورده/ پنجاه‌ درصد از سی‌تی‌اسکن‌ها از افرادی‌ست که ریه‌هایشان به‌شدت درگیر است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۷۵۵

نبود امکانات پزشکی و کمبود نیروی متخصص در حوزه درمان ایذه باعث شده تا مردم برای درمان خود راهی شهرها و استان‌های هم‌جوار شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، یکی از عمده دلایل مسافرت‌های بین‌شهری و بین استانی مردم ایذه بدون شک مراجعات درمانی است. مسافرت‌هایی که با توجه به شرایط جاده‌ای استان خوزستان در بسیاری از موارد بدون بازگشت باقی می‌مانند.

یکی از نکات حائز توجه در خرید ملک توسط خوزستانی‌ها در مناطقی مانند اصفهان و استان‌های مرکزی، بدون تردید در دسترس بودن امکانات پزشکی بهتر در آن شهرها است.

مردم می‌گویند: مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه چرا صدای اعتراض ما را به گوش دانشگاه علوم پزشکی استان نمی‌رساند؟ چه گناهی کرده‌ایم که در شهری متولد شده‌ایم که از کمترین امکانات موجود هم بی‌بهره است؟

طی هفته‌های گذشته برخی از مردم این شهرستان از تعطیلی برخی از بخش‌ها، بخصوص بخش سی‌تی‌اسکن این شهر شکایت داشته‌اند. در همین رابطه محمدپور (رئیس شبکه بهداشت و درمان ایذه) به ایلنا، گفت: کل دار و ندار شبکه بهداشت و درمان ایذه، همین یک دستگاه سی‌تی‌اسکنی است که شبانه‌روز در حال خدمات‌دهی می‌باشد و اگر مراعات نکنیم و برای چند ساعت خاموش نشود ممکن است تیوپ این دستگاه از بین برود، آن‌وقت مجبوریم مدت‌ها دنبال قطعه باشیم. اینکه دستگاه باید چندساعتی خاموش باشد یک امر عادی است. برخی از شهروندان انتظار دارند از این دستگاه بیش از توان آن کار کشیده شود که این مسئله ممکن نیست.

امرالله اورکی (رئیس بیمارستان شهدای ایذه) نیز به ایلنا، گفت: کل سی‌تی‌های شهر ایذه و حومه تا حدود باغ‌ملک از همین یک دستگاه گرفته می‌شود که با این حجم مراجعات روزانه، یک دستگاه کفاف ما را نمی‌دهد، ایذه در مسیر عبور و مرور سه استان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان قرار دارد و نیاز به تجهیز بیمارستان فعلی و یک بیمارستان بزرگ‌تر در چنین منطقه استراتژیکی به‌شدت احساس می‌شود.

اورکی افزود: مراجعات برای گرفتن سی‌تی‌اسکن آنقدر زیاد است که گاهی صدای اعتراض خود دستگاه هم در می‌آید. مردم در بسیاری از موارد به خاطر وحشت از کرونا اقدام به گرفتن سی‌تی‌اسکن می‌کنند و این کار ما را سخت کرده است.

وی ادامه داد: گاهی اوقات به ما و همکارانمان اعتراض می‌شود که چرا از ما سی‌تی‌اسکن گرفته نمی‌شود؟ درحالی‌که نیازی به گرفتن سی‌تی وجود ندارد ولی بیمار اصرار دارد از او سی‌تی گرفته شود.

رئیس بیمارستان شهدای ایذه بیان کرد: برخی از مراجعه‌کنندگان گوشی به دست، در حال ضبط، به ما مراجعه می‌کنند و درخواست سی‌تی‌اسکن دارند، کافی است بگوییم شما نیازی به سی‌تی‌اسکن ندارید، با فیلم ما را تهدید می‌کنند که اگر از ما سی‌تی گرفته نشود فیلم را رسانه‌ای می‌کنیم. برخی مردم در بسیاری از موارد شرایط اورژانسی را درست درک نمی‌کنند.

اورکی در ادامه گفت: بالای پنجاه‌ درصد از سی‌تی‌اسکن‌های هر روزه ما از افرادی است که ریه‌هایشان به‌شدت درگیری دارند. در ایذه کرونای انگلیسی بسیار شایع بوده و در چنین شرایطی دارویی مثل «Remdesivir» که در بیمارستان به قیمت دولتی دارد به مردم عرضه می‌شود، توسط برخی از سودجویان در بخش خصوصی با قیمت‌های میلیونی به مردم نیازمند فروخته می‌شود و نهادهای نظارتی هم اطلاع دارند، این به‌هیچ‌وجه عادلانه نیست.

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز