خبرگزاری کار ایران

پیش بازی فولاد و النصر؛

دیداری نفس‌گیر در انتظار شاگردان نکونام/عدم باز کردن پنجره نقل و انتقالات، نماینده ایران را با مشکل روبرو کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۸۸۳

فولاد مردان ایرانی در نخستین دیدارِ برگشت از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا جمعه‌شب، سوم اردیبهشت ۱۴۰۰ از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه دانشگاه ملک سعود ریاض به مصاف النصر عربستان خواهند رفت.

به گزارش ایلنا از خوزستان، امین یزدانی کارشناس خوزستانی فوتبال، در یادداشتی تازه به آخرین وضعیت تیم فولاد خوزستان یکی دیگر از نماینده‌های ایران در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا پرداخت و عملکرد گذشته و پیش روی این تیم را مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.

وی گفت: این دیدار سنگین، نفس‌گیر و شش امتیازی می‌تواند نقطه عطفی در صعود تیم فولاد ایران از این مرحله از بازی‌ها در گروه مرگ داشته باشد، زیرا کسب هر سه امتیاز این بازی، فاصله امتیازی این دو تیم را به عدد سه می‌رساند و از سویی دیگر، شاگردان نکونام در ادامه، با روحیه‌ای  مضاعف و انگیزه بالایی به مصاف دو تیم السد و الوحدات خواهند رفت.

فولادی‌ها که در مرحله پلی‌آف، العین را در یک بازی زیبا شکست داده بودند، یک بازی بیشتر نسبت به سه تیم گروه D انجام داده‌اند. به همین علت، خستگی بیشتری نیز نسبت به بازیکنان تیم‌های السد، الوحدات و النصر در ساق بازیکنانش دیده می‌شود،کمبود شدید بازیکن در چند پست کلیدی در ترکیب فولاد به‌وضوح دیده می‌شود، این را از عدم شادابی و خستگی در بسیاری از بازیکنان فولاد در بازه‌هایی از زمان بازی رفت در مقابل النصر به‌ویژه در ۲۰ دقیقه پایانی نیمه دوم، می‌توان به‌وضوح دید که امیدواریم کادر فنی تدابیری کارآمد اندیشیده باشند تا با ریکاوری مناسب، خستگی جسمانی بازیکنان را به حداقل رسانده باشند تا باز هم فولاد مردان را شاداب و با طراوت در این دیدار سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده، شاهد باشیم.

اگر مدیران فدراسیون فوتبال با مدیریت باشگاه فولاد خوزستان همانند دیگر تیم‌ها همکاری می‌کردند و پنجره نقل و انتقالات را برای آنان باز کرده بودند،کادر فنی این تیم که عنوان یکی از چهار نماینده فوتبال ایران در آسیا را یدک می‌کشد، قادر بود بازیکنان مورد نیاز خود را در پست‌هایی چون: مهاجم هدف، مدافع میانی و بازیکن پست ده، جذب کنند تا دست سرمربی برای استفاده از سیستم چرخشی باز باشد.

نکونام و همکارانش باید برای مقابله با النصر که خود هم با مشکلات مصدومیت و بازیکنان کرونایی (البته به نظر می‌رسد طبق اعلام رسانه‌های عربستان، این تیم دیگر بازیکن کرونایی ندارد!!!) دست‌به‌گریبان است، باید برای تمامی لحظات بازی برنامه داشته باشند تا بتواند از این دیدار سخت و دشوار عبور کنند. فولادی‌ها باید همانند ساعت سوئیسی، بازی را مدیریت کنند.

می‌دانیم که تیم‌های عربستانی با حوصله و کٌند بازی می‌کنند و از سبکی مبتنی بر بازی مالکانه، تدریجی و خط به خط که با پاس‌های کوتاه و عرض دادن به بازی همراه است، استفاده می‌کنند. آن‌ها برخلاف تیم‌های شرق آسیا سرعتی نیستند، اما فاصله خطوط تیمی‌شان هم زیاد نیست، زیرا فاصله منطقی بین خطوط تیمی خود را به‌خوبی حفظ می‌کنند.

النصر، هم از کناره‌ها به‌خوبی حملاتش را طراحی می‌کند و هم از عمق به‌خوبی بهره می‌برد، برای همین، شب پرکاری در انتظار شاگردان نکونام است و با توجه به شناختی که از بازیکنان فولاد خوزستان ایران داریم، تمامی تلاش خود را بکار خواهند گرفت تا سرافراز از این دیدار بیرون آیند. البته تفکرات و اندیشه‌های تاکتیکی نکونام و همکارانش نیز در عبور فولاد از این بازی، تعیین‌کننده خواهد بود.

فولادی‌ها باید نزدیک به بازیکنان النصر بازی کنند و فضاهای کلیدی را از آن‌ها بگیرند. شاگردان نکونام به ‌احتمال زیاد از میانه زمین پرس خود را آغاز خواهند کرد و منتظر استفاده از اشتباه حریف خواهند بود، فوتبالی واکنش گرا و استفاده از شروع مجددها که در رأس برنامه‌های نکونام‌ قرار دارد.

نکونام اگر برنده این دیدار حساس و تعیین‌کننده نباشد، نباید بازنده آن‌هم باشد، زیرا کار صعود را سخت می‌کند.

امیدواریم فولاد مردان ایرانی با شایستگی و با دستانی پُر از این دیدار سخت و نفس‌گیر بیرون آیند تا دل میلیون‌ها ایرانی و به‌ویژه، خوزستانی‌های فوتبال شناس را شاد و مسرور کنند.

 

یاداشت امین یزدانی کارشناس فوتبال خوزستان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز