خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد؛

تیر خلاص بر پیکر بی‌جان خوزستان/ بارگیری شبانه لوله‌های انتقال آب به شیراز/ فرماندار باغملک: هنوز لوله‌ای از خوزستان خارج نشده است+ فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۱۶۹

در کنار سکوت معنادار سازمان آب و برق استان خوزستان، برخی فعالان اجتماعی از انتقال لوله‌های آب که قرار بود مشکل بی‌آبی شهرهای شمالی استان را حل کند، به شیراز خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، برخی فعالان محیط زیست استان معتقدند، پروژه کویر سازی خوزستان که از مدت‌ها پیش آغاز شده بود، حالا در شرایط وخیم آبی استان، دارد وارد فاز تازه‌ای می‌شود و این یعنی تیر خلاص بر پیکر بی‌جان خوزستان در حال رهاشدن است.

براساس این گزارش، به‌رغم تشنگی خوزستان، حالا پرونده لوله‌های انتقال آبی که قرار بود آب را از سرشاخه‌های کارون به دهدز، ایذه، قلعه تل، باغملک تا رامهرمز ببرد را هم برای همیشه باید بسته شده دانست.

تازه‌ترین گزارشی که از قلعه تل به دست خبرنگار ایلنا در استان خوزستان رسیده، از جمع‌آوری و بارگیری لوله‌های انتقال آب به مقصد استان فارس حکایت دارد.

در همین رابطه نجاتی فرماندار باغملک به خبرنگار ایلنا گفت: هنوز لوله‌ای از قلعه تل خارج نشده، صحبت‌هایی از سوی سازمان آب و برق استان مبنی بر تحویل لوله‌ها برای بارگیری با ما شده، ولی برای تحویل آنها هنوز قانع نشده‌ایم.

توضیح اینکه این لوله‌ها در جریان تصویب میزان حق آبه ایذه و باغملک برای انتقال آب به این نواحی وارد شهرستان شده و با مسدود ماندن این پروژه آبی، سرانجام تصمیم به خروج آنها در سکوت معنادار سازمان آب و برق استان خوزستان گرفته شده است.

با این شرایط و در صورت اجرایی شدن این تصمیم، باید از هم‌اکنون آژیر قرمز بی‌آبی را در برخی از نواحی خوزستان به صدا درآورد.

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز