خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد؛

قطع آب ۹ روستای سوسن شرقی ایذه از دوماه گذشته تا کنون/ بخشدار سوسن: آبفای خوزستان کم‌کاری می‌کند+ فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۴۲۳

بحران آب در خوزستان جدی است. بحرانی که اگر علاجی برای آن پیدا نشود، کار دست همه خواهد داد. موضوعی که در هفته جاری در چندین مورد باعث واکنش تند استاندار خوزستان هم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در تازه‌ترین واکنش خود به موضوع بحران آب در استان، اظهار کرد: وضعیت آبی خوزستان در شرایط خوبی نیست و به‌زودی وارد تنش آبی خواهیم شد.

تنشی که در بسیاری از مناطق استان خوزستان مانند دهدز و سوسن از توابع شهرستان ایذه مدت‌هاست آغاز شده و اگر این‌گونه بخواهد ادامه یابد، بی‌شک به بحرانی جدی برای این استان تبدیل خواهد شد.

در تازه‌ترین گزارشی که از شهرستان ایذه به دست خبرنگار ایلنا در استان خوزستان رسیده است، از بی‌آبی دوماهه اهالی چندین روستا در بخش سوسن شرقی حکایت دارد.

در همین رابطه مرادی بخشدار بخش سوسن به خبرنگار ایلنا گفت: سوسن شرقی شامل بیست و پنج روستا می‌شود که در بسیاری از موارد با قطعی آب مواجه هستند. در این بخش روستاهایی وجود دارد که در واقع چیزی به نام آب لوله‌کشی تاکنون به چشم ندیده‌اند. آب سوسن شرقی آن‌هم با گستره جمعیتی بالا توسط یک حلقه چاه تامین می‌شود که همین موضوع در کنار فرسودگی تاسیسات چاه و نبود امکانات باعث شده تا مردم این ناحیه مجبور باشند آب مصرفی خود را از چشمه‌های روباز و تانکرهایی تأمین کنند که هرچند روز یک‌بار وارد منطقه می‌شوند.

مرادی افزود: مشکل بزرگ بخش سوسن، نبود امکانات انتقال آب است. آن‌هم منطقه‌ای که رود بزرگی مثل کارون از قلب آن می‌گذرد.

الکتروپمپ هایی که در اختیار ما هستند توان انتقال آب در حجم وسیع را ندارند و باید برای تامین آب سوسن و بخصوص در بخش سوسن شرقی فکری اساسی شود. مشکل بزرگ ما اینجاست که آبفای استان کم‌کاری می‌کند.

همچنین شاهپوری دهیار روستای چال آبزا نیز عنوان کرد: دو ماه می‌شود که آب منطقه قطع و مردم به همان شیوه ۵۰ سال پیش آب مصرفی خود را تأمین می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر هرچند روز یک‌بار یک تانکر آب برای ۹ روستا در حوزه چال آبزا فرستاده می‌شود که مردم مجبورند بشکه به دست با چهارپا و الاغ آب مصرفی خود را تامین کنند.

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز