خبرگزاری کار ایران

واکنش سلیمانی دشتکی نسبت به تجمع کارکنان جهاد کشاورزی؛

استاندار خوزستان: تأکید می‌کنم و دستور می‌دهم که هیچ سازمانی حق تعدیل نیرو ندارد/ همه مدیران موظف به پاسخگویی به رسانه‌ها هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۵۹۹

استاندار خوزستان، در واکنش نسبت به تجمع چند روز گذشته کارکنان جهاد کشاورزی، خطاب به همه مدیران دستگاه‌های دولتی اعلام کرد: هیچ اداره‌ای حق تعدیل نیرو را نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا از خوزستان، روز یکشنبه کارکنان جهاد کشاورزی با تجمع در مقابل استانداری، مراتب اعتراض خود نسبت به تعدیل 196 نفر از پرسنل این مجموعه را به گوش استاندار و دیگر مسئولان رساندند و خبرگزاری ایلنا هم این تجمع را در همان ساعت پیگیری و پوشش داد.

 قاسم سلیمانی‌دشتکی امروز 24 فروردین‌ماه در واکنش به نامه اخراج برخی نیروهای سازمان جهاد کشاورزی استان باسابقه کاری 20 ساله اظهار کرد: بودجه‌بندی، تابع قواعدی هست و عملکرد هرسال مبنای بودجه سال بعد است.

او با اشاره به حذف اضافه‌کاری برخی ادارات گفت: زمانی که من به‌عنوان استاندار خوزستان منصوب شدم، برخی ادارات هیچ اضافه‌کاری به کارکنان نداده بودند. استانداری که خود اداره حکومتی محسوب می‌شود و ناظر بر دیگر ادارات هست تنها دو سه ماه اضافه‌کار یا حق مأموریت به کارکنان داده بود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: در همین راستا مبلغ ۶۰ - ۷۰ میلیارد تومان، از سازمان برنامه‌وبودجه کشور دریافت کردیم و بین ادارات توزیع شد که مسکنی قوی بود.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه رشد ۵۶ درصدی بودجه جاری سال ۱۴۰۰ کشور و ۵۳ درصدی متوسط استانی نوید روزهای خوب را به کارکنان خواهد داد تأکید کرد: به همه ادارات ازجمله سازمان جهاد کشاورزی استان، اعلام کردیم که تعدیل نیرو نداشته باشند و تأمین اعتبار را انجام خواهیم داد. به رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفتم که این نامه لغو شود و تا آخر اردیبهشت‌ماه که وضعیت بودجه تعیین تکلیف می‌شود، بودجه ادامه کار این افراد تأمین شود و تعدیل نیرو انجام نشود.

او می‌گوید: زندگی کارکنان ادارات، با این آب باریکه و همین حقوق کم بسته شده و تعدیل نیروی این افراد ظلم بزرگی خواهد بود بنابراین به هر ترتیبی شده اعتبارات تأمین می‌شود و به مدیران اعلام کردم که هیچ اداره‌ای حق تعدیل نیرو را نخواهد داشت.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه هنوز مطالبات کارکنان شهرداری‌ها و آبداران زیاد هست افزود: برخی اوقات استخدامی‌ها بی‌رویه صورت می‌گیرد. به‌طور مثال شهرداری‌های کوچک با ۵۰ نفر و شهرداری‌های متوسط با ۲۰۰ نفر اداره می‌شوند اما شهر متوسطی داریم که یک هزار و ۲۰۰ کارگر شهرداری دارد.

استخدام‌های بی‌رویه و غیرمنطقی توسط برخی از مدیران را بدبختی دانست و تصریح کرد: هرکسی آمد، چهار نفر به سازمان اضافه کرده و این راه بدبختی هست و همه درآمد، کفاف حقوق را نمی‌دهد اما با این وجود، گفتم تعدیل نیرو انجام نشود اما نیرویی هم اضافه نشود.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور معمول در ادوار مختلف، اعضای شورا و افراد صاحب نفوذ هرکدام چهار نفر به سازمان وارد کردند و از نظر تعداد، دچار ناهنجاری شدیم اما تأکید می‌کنم و دستور می‌دهم که هیچ سازمانی حق تعدیل نیرو ندارد.

استاندار با اشاره به برخی پروژه‌های کوچک در مناطق محروم و شهرستان‌ها و بهره‌برداری از ۲۰۰ تا ۲۵۰ پروژه با ۲ تا ۱۲ میلیارد تومان، گفت: اعتبارات مناطق محروم و روستایی حدود یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان است که با کمک منابع استانی و ملی، امیدوار هستیم که این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند.

وی در ادامه موضوع آب و فاضلاب استان را پیش گرفت و خبر داد: در خصوص پروژه فاضلاب نیز با بانک‌ها و سازمان برنامه‌وبودجه، تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده که از مجموعه هشت پروژه با شش پروژه موافقت شده و موافقت دو پروژه دیگر را نیز خواهیم  گرفت. یکی از پروژه‌ها نیز در مرحله مناقصه است.

در روزهای گذشته بحث نفس‌گیری با وزارت نیرو و کارگروه سازگاری با خشک‌سالی داشتیم. قرار بود میزان آب تخصیصی خوزستان، کاهش یابد و بحث ما این بود که ۲۴ میلیارد مترمکعب آب برای مصارف کشاورزی و مصارف دیگر و ۷ تا ۸ میلیارد مترمکعب به‌عنوان سهمیه محیط‌زیست نیاز داریم که خوشبختانه در حال حاضر نظر خوزستان پذیرفته شد و امیدوار هستیم تصویب شود.

سلیمانی‌دشتکی در پایان عنوان کرد: من، خود و همه مدیران را موظف به پاسخگویی به رسانه‌ها و مردم می‌دانم و هر زمانی احساس شود که باید پاسخگوی مردم و رسانه‌ها باشیم، در خدمت هستیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز