خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان خبر داد:

احداث ۵ هزار واحد مسکونی در بندر امام خمینی/ جابجایی بیش از ۵ هزار واحد به دلیل ساخت‌وسازهای غیرمجاز و کم‌عرض بودن معابر

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۵۶۸

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان، ضمن اشاره به احداث ۵ هزار واحد مسکونی در بندر امام خمینی و همچنین جابه‌جایی چندین هزار واحد غیرمجاز، گفت: یکی دیگر از مشکلات موجود در این طرح، مالک نبودن زمین بعضی از اهالی است که مقرر شده برای تسریع در امور، این زمین‌ها در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مسعود انصاریان امروز سه‌شنبه ۲۴ فروردین‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در قالب طرح ویژه مقاوم‌سازی مسکن روستایی، به بانک‌های عامل معرفی و کار مقاوم‌سازی یک هزار و ۲۳۶ واحد شروع و تا امروز نیز، تعداد ۳۵۳ واحد آن خاتمه یافته.

او با اشاره به تعداد ۶ هزار و ۲۲۳واحد خسارت دیده (۳ هزار و 717  واحد احداثی و ۲ هزار و ۵۰۶ واحد تعمیری)، در آب‌گرفتگی سال گذشته گفت: از این تعداد تاکنون سه هزار و ۵۱۷ واحد، به بانک‌ها معرفی و ۵۳۶ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال نیز کمک بلاعوض شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان افزود: سال ۹۸ در زلزله مسجدسلیمان، ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به آسیب دیدگان پرداخت شد و تعمیر ۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تکمیل و از یک هزار ۵۲۰ واحد احداثی نیز، تعداد ۹۰۰ واحد در مراحل پایانی قرار دارند. آوربرداری یک هزار ۵۰۰ واحد، اختصاص ۷ هزار و ۵۰۰ تن سیمان و ۹۰۰ تن میلگرد رایگان به متقاضیان، ازجمله اقدامات صورت گرفته بشمار می‌آید.

این مقام مسئول در ادامه از طرح بازآفرینی شهری مسجدسلیمان توضیحاتی ارائه داد و خاطرنشان کرد: از مجموع یک هزار واحد اختصاص یافته به این طرح، ۴۷۵ واحد آن ثبت سیستم، ۲۳۸ واحد به شهرداری، ۸۶ واحد به نظام‌مهندسی و ۵۶ نفر هم به بانک‌ها معرفی شدند. همچنین پروژه شهرک ۴۹۵ واحدی ولیعصر هم در حال پیگیری هست و تا امروز تعداد ۱۳۵ واحد آن تکمیل شده.

انصاریان در این نشست مراحل پروژه ۵۳۵ واحدی اکباتان را هم روشن و بازگو کرد: گودبرداری و سنگ چینی این پروژه به متراژ ۶ هزار مترمربع به پایان رسیده و تا به اینجای کار ۱۵ درصد راه را پشت سر گذاشتیم.

پروژه ۲۴ واحدی شوش، پروژه ۱۱۰ واحدی نبوت اهواز با ۹۰ درصد پیشرفت، ۴۵ واحدی آبادان و ۸۰ واحدی ماهشهر، از دیگر پروژه‌های در دست اقدام این بنیاد محسوب می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: بهسازی ۹۷ روستای آسیب‌دیده از سیل سال ۹۸ به‌طور میانگین با پیشرفت ۸۵ درصدی، تکمیل ۸۵ پروژه و نهایی شدن ۱۲ پروژه دیگر، آسفالت بیش از یک هزار کیلومتر از معابر روستایی از سال ۹۴ و همچنین ادامه کار عملیاتی پروژه‌های گردشگری در ۷ روستا از سال ۹۷ و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی، ازجمله دغدغه و فعالیت‌های بنیاد بشمار می‌آید.

وی در خصوص پروژه‌های مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با شرکت ملی نفت، در استان بیان کرد: هر ۳ فازی که از سال ۹۶ شروع شده همچنان ادامه دارد. ۷۸ واحد آن ۹۹ درصد و ۷۸ واحد آن، ۸۸ درصد پیشرفت داشته و ۴۱ واحد در دستور کار قرار دارد.

وی در‌ پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا در خصوص واحدهای آسیب‌دیده بندر امام خمینی در آب‌گرفتگی سال گذشته و احداث واحدهای مسکونی برای افراد نیازمند در این شهر، گفت: در مرحله اول قرار بود یک هزار واحد مسکونی در این بندر امام ساخته شود که طی سفر معاون اول رئیس‌جمهور به استان، ۴ هزار واحد به تعداد آن افزوده شد. این واحدها با پرداخت تسهیلات بلاعوض و کم‌بهره ساخته می‌شوند.

واحدهای ضعیف بندر امام، شناسایی و تشکیل پرونده شدند و مشاوران حوزه‌های مختلف آب و فاضلاب، زلزله، پی و خاک و نظیر آن، سه بخش بزرگ از بندر امام را کارشناسی کردند و باقی محلات نیز به‌زودی انجام صورت می‌گیرد.

انصاریان با بیان اینکه کار ساخت بیش از ۱۰۰ واحد آغاز شده، افزود: مشکل اصلی در ادامه این طرح، مالک نبودن زمین بعضی از اهالی مناطق هست که به راه و شهرسازی تعلق دارد؛ با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد که این زمین‌ها در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد تا هرچه زودتر نسبت به ساخت این واحدها اقدام شود.

وی اضافه کرد: بیش از ۵ هزار واحد در این شهر به دلیل ساخت‌وسازهای غیرمجاز و کم‌عرض بودن معابر نیاز به جابجای دارند. همچنین پیش‌بینی‌های لازم برای ساخت واحدها از قبیل نصب دستگاه‌های بتن، تأمین سیمان و قرارداد تولید تیرچه‌بلوک‌ها بسته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان، گفت: از کل شهر نیز عکس‌های هوایی تهیه و تدوین و نقشه جدیدی تنظیم شده است. بندر امام به‌عنوان پایلوت کشوری نیاز به نوسازی سیستم فاضلاب، دفع آب‌های سطحی و موارد دیگری دارد که مستلزم هماهنگی بین تمامی دستگاه‌ها است.

 

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز