خبرگزاری کار ایران

همزمان با سالروز شهادت مرتضی آوینی صورت خواهد گرفت؛

برگزاری دومین دوره جشنواره در "امتداد لاله‌ها" در خوزستان/ تدوین ۱۶ برنامه توسط حوزه هنری در هفته هنر انقلاب

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۴۲۴

دومین دوره‌ جشنواره "در امتداد لاله‌ها" با نگاه ایثار اجتماعی و گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، در پنج بخش برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، امروز سه‌شنبه ۱۷ فروردین‌ماه نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی به میزبانی بنیاد شهید و به مناسبت شهادت سید مرتضی آوینی و همچنین جشنواره در امتداد لاله‌ها برگزار شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، با بیان رسالت نهادهای فرهنگی اظهار کرد: جریان سازی یکی از رسالت‌های نهادهای فرهنگی بشمار می‌آید که می‌تواند فرهنگ جامعه را بیمه و به راه درست هدایت کند تا از این طریق، ذره‌ای از ایثارگری شهدا و مردم پاسداری شود.

او می‌گوید: واژه‌های مقدس ایثار، شهید، شهادت و مقاومت، ارزش بالایی دارند و به طبع آن، هنر می‌تواند زیبایی و تأثیرگذاری و ماندگاری آثار آن را بیشتر کند.

در ادامه این نشست دبیر جشنواره در امتداد لاله‌ها به برگزاری دومین دوره جشنواره و سعی بر تبدیل و شناخت ملی آن اشاره کرد و توضیح داد: این جشنواره با نگاه ایثار اجتماعی و گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار خواهد شد و آثاری که در دو سال اخیر ساخته شدند می‌توانند در این دوره از جشنواره شرکت کنند.

آثار این جشنواره در قالب سرود، شعر، نماهنگ، عکس و پوستر نماهنگ و در پنج عنوان محتوایی ایثار اجتماعی، شهید، شهادت، مقاومت و زنان ایثارگر دایر خواهد شد.

ساربان همچنین مهلت ارسال آثار را به علاقه‌مندان و هنرمندان اعلام کرد و گفت: مهلت ارسال آثار از ۲۱ فروردین تا ۲۱ خرداد و اختتامیه جشنواره اول تیرماه در نظر گرفته شده که تمام اتفاق و برنامه‌های آن به‌صورت مجازی پیگیری خواهد شد. متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت نوید شاهد خوزستان مراجعه کنند.

وی با اعلام برگزاری کارگاه‌های شعر (کلاسیک و گویشی)، کارگردانی‌ نماهنگ، عکاسی دیجیتال مستند، طراحی پوستر و آهنگ‌سازی سرود در مدت 3 روز به‌صورت مجازی خاطرنشان کرد: بخش شعر در رده سنی ۷ تا ۹ سال در کانون پرورش فکری کودکان برگزاری می‌شود.

دبیر جشنواره در امتداد لاله‌ها در پایان تأکید کرد: سعی بر این هست که بخشی از آثار که قابلیت پخش تلویزیونی دارند  را در زمان انتخابات در اختیار صداوسیما قرار دهیم. از بین آثار تحسین شده از عکس‌ها، کتاب عکسی از جشنواره نیز تنظیم‌ خواهد شد.

رئیس حوزه هنری خوزستان نیز با یادآوری آغاز شروع هفته هنری انقلاب از ۱۸ تا ۲۵ فروردین عنوان کرد: در این هفته از پیشکسوتان و هنرمندان پدیده یک سال گذشته که آثار و تولیدات آن‌ها اثر بخش بوده به همراه هنرمندان ویژه استان تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی در پایان با حمایت از هنرمندان خوزستانی فعال در عرصه بین‌المللی و کشوری تصریح کرد: برگزاری ۱۶ برنامه در هفته هنر انقلاب، دیدار با خانواده شهدا هنرمند، تولید محتوا، برنامه گرامیداشت هفته هنر انقلاب، ساخت موشن گرافیک، نشست نمایشنامه‌نویسی، تولید نمایش رادیویی و معرفی چهره انقلابی، از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه هنری خوزستان در این هفته اعلام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز