خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول عنوان کرد:

خانه تاریخی صنیعی به اقامتگاه سنتی تبدیل می‌شود/ دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احداث اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی در دزفول

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۷۸۴

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دزفول از اتمام مرمت خانه صنیعی توسط این اداره و تبدیل آن به اقامتگاه سنتی توسط بخش خصوصی در ابتدای سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، مهدی چناری در حاشیه بازدید از خانه تاریخی صنیعی دزفول که اخیرا توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرمت گردیده است، اظهار کرد: خوشبختانه مراحل مرمت این خانه تاریخی توسط اداره میراث فرهنگی به پایان رسیده است، همچنین عملیات نورپردازی این مکان نیز توسط بخش خصوصی و با نظارت کارشناسان این اداره تکمیل شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت: خانه تاریخی صنیعی با همکاری مالک و مشاوره معاونت سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی بهره‌برداری آن به بخش خصوصی واگذار شد تا در راستای تبدیل آن به اقامتگاه سنتی اقدام شود لذا امیدواریم هر چه سریع‌تر با تکمیل تجهیزات این خانه تاریخی توسط سرمایه‌گذار، شاهد راه‌اندازی آن به‌عنوان اقامتگاه سنتی باشیم.

او گفت: خانه تاریخی صنیعی را یک مکان ارزشمند و متعلق به دو دوره قاجار و پهلوی اول دانست و گفت: با توجه به تعمیرات و استحکام بخشی‌های انجام شده، اکنون این خانه در شرایطی بسیار عالی برای بازدید قرار دارد.

چناری با بیان اینکه دزفول یکی از شاخص‌ترین شهرهای تاریخی و همچنین شهر مهم گردشگری محسوب می‌شود، تصریح کرد: دزفول در طول سال میزبان گردشگران زیادی می‌باشد اما متاسفانه این شهرستان در زمینه زیرساخت‌های اقامتی با کمبودهای محسوسی مواجه است، از این رو ضرورت دارد سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و گردشگری در زمینه احداث اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی ورود کنند.

وی با بیان اینکه امروزه گردشگری دومین صنعت پر درآمد دنیا با گردش مالی فراوان بعد از نفت به شمار می‌رود، افزود: زیرساخت‌های گردشگری به‌ویژه توسعه اقامتگاه و هتل‌ها بر رونق این صنعت تاثیر دارد اما واقعیت این است که نیاز به ورود بخش خصوصی به این صنعت می‌باشد که همین امر باعث شده بسیاری از شهرهای کشور که از حجم بالای زیرساخت‌های گردشگری برخوردار شوند و این شهرستان به دلیل نبود اقامتگاه‌های مناسب گردشگری از درآمدهای فراوان این بخش محروم بماند یا قادر به پذیرش گردشگران زیادی نباشند.

چناری تصریح کرد: با توجه به کمبود اقامتگاه‌های گردشگری در شهرستان دزفول و از سویی اعتبار زیادی که برای احداث هتل لازم است، در چند سال اخیر توسعه اقامتگاه‌های سنتی و بوم گردی در اولویت برنامه‌های اداره میراث فرهنگی دزفول قرار گرفته است، لذا از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دعوت می‌شود که با سرمایه‌گذاری در این عرصه و رونق این قبیل اقامتگاه‌ها در بافت تاریخی دزفول و همچنین در روستاهای هدف گردشگری، ادامه حیاتِ باشکوه این مکان‌ها را رقم بزنند، ضمن اینکه اداره میراث فرهنگی نیز در این راستا با تمام توان در کنار سرمایه‌گذاران خواهد بود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با ریشه‌کن شدن بیماری کرونا و بازگشت شور و نشاط به جامعه و به‌خصوص حوزه گردشگری کشور، گردشگران زیادی برای بازدید از بافت تاریخی و منحصر به فرد دزفول و اماکن ارزشمند موجود در این بافت تاریخی و از جمله خانه صنیعی در این شهرستان حضور یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز