خبرگزاری کار ایران

هشدار تعزیرات حکومتی؛

اشد برخورد با واحدهای صنفی و عاملان افزایش خودسرانه قیمت در هندیجان و امیدیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۱۷۴

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان‌های هندیجان و امیدیه از برخورد قاطع و بدون اغماض با واحدهای صنفی متخلف خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، امین اله ساجدی کیا امروز هفتم فروردین در خصوص اختلاف نظر و انتقاد مصرف‌کننده و تولیدکننده، نسبت به نوسان قیمت شن و ماسه و معادن، اظهار کرد: توقف تولید و یا گران‌فروشی شن و ماسه با آغاز فصل ساخت‌وساز توسط برخی کارخانه‌ها، شهروندان شهرستان‌های امیدیه و هندیجان را با چالش‌هایی مواجه کرده است.

او با بیان اینکه تعیین نرخ بر عهده انجمن‌های صنفی هست گفت: بی‌تردید برطرف کردن موانع حقوقی و قانونی راهگشای تولید بوده و آنچه مسلم هست وظیفه تعیین نرخ معادن و شن و ماسه بر عهده انجمن صنفی شن و ماسه استان خوزستان است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان هندیجان و امیدیه اضافه کرد: در اسفندماه سال 99 جلسه‌ای با مشارکت متصدیان واحدهای شن و ماسه هندیجان و نمایندگان شرکت‌های امیدیه برگزار و مقرر گردید، آنالیز قیمت تمام شده را برای انجمن صنفی شن و ماسه  استان ارسال و یک نسخه را نیز تحویل ادارات صمت و فرمانداری‌ها دهند تا به مرکز استان منعکس شود و با آنالیز کارگروه تخصصی و کارشناس رسمی، تعیین تکلیف صورت گیرد. بنابراین هرچند تولید مبتنی بر سود هست اما شخص مستحق باید از مجرای قانونی مطالبه و از ایجاد جو روانی اجتناب کند.

وی با تأکید بر رعایت قانون و قانون مداری اصناف افزود: تمامی اصناف و تولیدکنندگان حوزه‌های هندیجان و امیدیه باید بر مدار قانون فعالیت داشته باشند و هنجارشکنی باعث تحمیل هزینه اضافی بر مصرف‌کنندگان می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: با افزایش خودسرانه قیمت و یا امتناع از عرضه کالا، بدون اغماض و صرف‌نظر از هرگونه مسامحه و مماشات، برخورد و اشد مجازات قانونی اعمال خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به بازرسی و نظارت‌های مستمر دستگاه‌های متولی گفت: دستگاه‌های نظارتی به‌ویژه اداره صمت، بازرسی‌ها را انجام داده و اگرچه تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی خواهد بود اما برخی مواقع نماینده آن در قالب گشت فوق‌العاده نیز راساً مشارکت داشته

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز