خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد؛

ایذه در ایستگاهی بین قرمز و سیاه/ادامه برگزاری مراسمات عزاداری چند هزارنفری و لجاجت با کادر درمان/مسئول تشدید شرایط، صاحبان عزا هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۱۴۶

صبح امروز هشتم فروردین‌ماه، در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان ایذه مراسمی با جمعیت چند هزار نفری برگزار شد که همین موضوع باعث انتقاد شدید رئیس بیمارستان شهدای این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، شهرستان ایذه جایی بین ایستگاه قرمز و سیاه گیرکرده است، به‌گونه‌ای که میل به سیاه شدن شرایط کرونایی، با توجه به برگزاری مراسمات عمومی در این شهرستان، بیش از همیشه به چشم می‌خورد. در آخرین گزارشی که به دست خبرنگار ایلنا در استان خوزستان رسیده است، صبح امروز هشتم فروردین‌ماه، در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان ایذه مراسمی با جمعیت چند هزار نفری برگزار شد.

امرالله اورکی رئیس بیمارستان شهدای ایذه در این خصوص به خبرنگار ایلنا، گفت: مراسمات عمومی، کمر کادر درمان را شکسته. مشکل اینجاست کسی شرایط ما را در نظر نمی‌گیرد. صاحب‌عزایی که مجوز دفن را برای ساعت هفت صبح دریافت کرده و مراسم را با جمعیت چند هزار نفری و چندین خواننده، آن‌هم  بدون در نظر گرفتن وضعیت کرونایی شهرستان برگزار می‌کند، عامل تغییر رنگ‌ها و تشدیدکننده وضع فعلی است.

 اورکی می‌گوید: تخت‌های بیمارستان از بیماران کرونایی پر است. مازاد براین تعداد، پانزده تخت دیگر هم به تعداد تخت‌های بیمارستان اضافه کرده‌ایم ولی هنوز بیماران در نوبت، روی دست ما مانده که برای آن‌ها تخت خالی نداریم. مردمی که با لجاجت اقدام به برگزاری مراسم عزا می‌کنند و در هر مراسم  هشت تا ده بیمار کرونایی را روی دست ما می‌گذارند، با خودشان فکر نمی‌کنند ما باید این بیماران را کجا جا بدهیم؟

مهم است که مردم بدانند بیمارستان فعلی شهرستان ایذه برای شرایط عادی ساخته شده بود،نه شرایط بحرانی مثل کرونا .

اورکی می‌افزاید: دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان و دکتر ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، هر ساعت شرایط ایذه را کنترل کرده‌ و گزارش تازه از ما می‌خواهند. وقتی‌که سخنگوی وزارت بهداشت به‌صورت مستقیم نام دو شهرستان را در استان خوزستان ذکر می‌کند، باید متوجه باشیم که شرایط چقدر در این دو شهر وخیم است. ممنون دکتر ابول نژادیان هستیم که شبانه‌روز شرایط ما را رصد می‌کند و تا الان هر نوع همکاری ممکن را با ما داشته و کنار ایذه مانده قرار دارد. 

همچنین یک منبع آگاه در شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه به خبرنگار ایلنا، گفت: تا دیر نشده مسئولین باید شرایط ایذه را سیاه اعلام کنند. مردمی که با تمام هشدارهای فعلی، برگزاری مراسمات خود را واجب‌تر از جان کادر درمان می‌دانند، متوجه نیستند که دارند شهر را به چه سمتی سوق می‌دهند. من از یک منبع آگاه شنیده‌ام که دکتر نمکی و ابول نژادیان گفته‌اند: به داد ایذه برسید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز