خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:

همه در خانه برای ۱۳ بدری دیگر/ مردم روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ در خانه بمانند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۱۱۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: ورود به مناطق چهارگانه محیط زیست خوزستان در روز طبیعت ممنوع است.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، محمدجواد اشرفی از ممنوعیت ورود و تردد در تمامی مناطق چهارگانه تحت مدیریت این اداره‌کل از جمله اثر طبیعی ملی، پارک ملی، مناطق حفاظت شده و پناهگاه‌های حیات وحش، تالاب‌ها و همچنین مناطق شکار ممنوع برای کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا در روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ خبر داد.

وی در این خصوص گفت: مسافران بسیاری به‌قصد تفرج طی ایام نوروز سال‌های گذشته به مناطق خوزستان وارد می‌شدند که امسال در جهت جلوگیری از شیوع و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و اعلام ستاد کرونا و استانداری خوزستان تصمیماتی در خصوص تردد بین‌شهری و درون‌شهری گرفته شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان عنوان کرد: بازدید از مناطق چهارگانه استان خوزستان تا اطلاع ثانوی همچنان ممنوع می‌باشد.

اشرفی ادامه داد: این تصمیم بنا به دستور فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور و تأکید ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان خوزستان در راستای حفاظت از جان و سلامت شهروندان و هم استانی‌ها اتخاذ شده و لازم الاجرا است.

وی از هم استانی‌ها و هم‌وطنان درخواست کرد: مردم برای حفظ سلامت خود و سایر افراد از حضور در این مناطق، به‌خصوص در روز طبیعت (سیزدهم فروردین‌ماه امسال) به‌صورت جدی اجتناب و با در خانه ماندن به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

لازم به ذکر است، سیزده به در فرصتی برای دوستی با طبیعت و محیط زیست است در حالی که سال‌های گذشته صحنه‌ها و تصاویر زشتی از تلنبار سبزه‌ها در آبراهه‌ها، آتش زدن مراتع و رها کردن زباله‌ها در طبیعت را شاهد بودیم، اما کرونا با همه بدی‌هایش به ما آموخت که قدر طبیعت و محیط زیست را بدانیم و از آن حفاظت کنیم، می‌توان سبزه‌ها را به‌جای رهاسازی در آب‌های روان یا انداختن در سطل زباله، در خاک دفن کرد زیرا این اقدام سبب حاصلخیزی خاک و همچنین جلوگیری از آلودگی زیست محیطی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز