خبرگزاری کار ایران

سلیمانی دشتکی:

مناطق قرمز خوزستان به مرز ۱۱ شهرستان رسید/ مراسم‌های نیمه شعبان و ۱۳ فروردین برگزار نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۸۴۲

استاندار خوزستان از افزایش تعداد شهرستان‌های قرمز و همچنین ممنوعیت برگزاری مراسم در عید نیمه شعبان و ۱۳ بدر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، قاسم سلیمانی دشتکی امروز شنبه هفتم فروردین در پایان نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: روند ابتلا به بیماری در تمام استان با شیب ملایمی نزولی شده اما متأسفانه در بعضی از شهرستان‌ها میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته و با تغییر روند ابتلا به بیماری کرونا، تعداد شهرهای قرمز از ۸ شهرستان به ۱۱ شهرستان رسیده است.

او با اشاره به برگزاری مراسم‌های جشن و عزاداری چندین هزار نفری گفت: آن دسته از شهرهایی که مراسم جشن و عزا با جمعیت بالا در آن‌ها برگزار شد، به مجموعه شهرهای قرمز اضافه شدند. صاحبان عزا و جشن‌ها با برگزاری این مراسم‌ها باعث عذاب خود و دیگران شده‌اند و فرمانداران نباید با سهل‌انگاری خود اجازه برگزاری چنین اقدامی را بدهند.

استاندار خوزستان افزود: متأسفانه در خرمشهر تلاش‌های زیادی برای تغییر وضعیت از نارنجی به زرد انجام شد اما به دلیل برگزاری چندین مراسم، به‌تازگی در لیست شهرهای قرمز قرارگرفته است.

وی برگزاری مراسم‌ها را یکی از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا دانست و تصریح کرد: افرادی که اقدام به برگزاری مراسم عزا و جشن با جمعیت‌های بالا می‌کنند به‌صورت غیرمستقیم در شیوع بیشتر بیماری و حتی فوت افراد نقش دارند و باید با آن‌ها برخورد شود.

سلیمانی در ادامه از اعضای شورای تأمین شهرستان‌ها خواست، سلاح‌هایی که در این مراسم‌ها استفاده می‌شود توقیف و ضبط کنند. همچنین سلاح‌هایی که دارای جواز هستند جواز آن‌ها باطل و آن‌هایی که دارای جواز نیستند صاحبان آن‌ها محاکمه شوند چراکه استفاده از این سلاح‌ها در کنار بیماری کرونا جان‌های بیشتری را به خطر می‌اندازد.

وی همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و مدیریت درست مسئولان، را یادآور شد و تأکید کرد که با در نظر گرفتن این مهم، استان خیلی زود از شرایط قرمز خارج خواهد شد.

 وی در پایان در خصوص برگزاری عید نیمه شعبان و روز سیزده‌بدر اشاره کرد و توضیح داد: در ستاد ملی کرونا و استانی مقرر شد، مراسم‌ها در این روزها به‌خصوص شهرهای قرمز و نارنجی برگزار نخواهد شد و ممنوعیت و محدودیت‌های قبلی در این روزها ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز