خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

امروز برخی از آداب‌ ها و رسوم با شرایط پاندمی کرونا سازگاری ندارد/ بهای برگزاری مراسمات؛ مرگ‌ومیر عزیزانمان خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۹۶۶

استاندار خوزستان در جلسه با فرمانداران شهرستان‌های استان، گفت: فرمانداران شهرستان‌ها با متخلفان و برگزارکنندگان مراسم‌ها به‌طور جدی برخورد کنند چراکه این مراسم‌ها می‌تواند به قیمت چندین مراسم عزا و مرگ‌ومیر تمام شود.

به گزارش ایلنا از خوزستان، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، قاسم سلیمانی دشتکی امروز سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه در نشست با فرمانداران شهرستان‌های استان اظهار کرد: برخی از سنت‌ها و آداب و رسوم ارزشمند و رایج در فرهنگ کشور، امروز با شرایط پاندمی ویروس کرونا، سازگاری ندارد و ما باید خود را با آن وفق دهیم چراکه این ویروس، خود را با ما وفق نخواهد داد.

او به‌طور مجدد، عامل تشدید ویروس کرونا در استان را برگزاری مراسم‌های چندین هزارنفری عروسی و عزاداری دانست و افزود: از فرمانداران شهرستان‌ها انتظار داریم که به‌صورت جدی با این تخلفات (برگزاری مراسم‌‌ها)، مقابله و برخورد کنند.

سلیمانی اضافه کرد: قبل از توسل به نیروی سلبی، نسبت به توجیه صاحبان مجالس توجه ویژه داشته باشند چراکه برگزاری یک مراسم عزاداری و جشن، می‌تواند به قیمت چندین مراسم عزا و مرگ‌ومیر تمام شود که هیچ‌کسی راضی به پرداخت همچنین بهای گزاف و دردناکی نخواهد بود.

برگزاری انتخابات پیش روی، یکی دیگر از عناوین مطرح شده از سوی وی بود که به فرمانداران شهرستان‌های یادآور و متذکر شد: فرمانداران به‌عنوان مجریان اصلی انتخابات، باید نسبت به رعایت اصل بی‌طرفی، سلامت و شفافیت آن اهتمام ویژه‌ای داشته و هرجایی که هیئت‌های اجرایی متناسب با این ملاک‌ها انتخاب نشده باشند نسبت به اصلاح ترکیب منتخب مبادرت ورزند.

نماینده عالی دولت در استان افزود: از فرمانداران می‌خواهم با همه مقامات عالی شهرستان همچون ائمه محترم جمعه، نمایندگان مجلس، فرماندهان نیروهای مسلح و روسای دادگستری شهرستان‌ها  تعامل سازنده داشته باشند.

وی تصریح کرد: فرمانداران در عین رعایت احترام و تعامل سازنده با مقامات عالی و مؤثر شهرستان‌ها، باید نماینده دولت و نظام باشند و در انتخاب مدیران، به‌طور مستقل عمل نمایند.

وی در پایان گفت: اگرچه ممکن است فردی برای منصبی به آن‌ها معرفی شده باشد اما تنها در صورتی این مسئولیت را به وی محول نمایند که دارای سه شاخص توانمندی، همراهی با سیاست‌های دولت و سلامت نفس باشد، که این شاخص‌ها به‌طور اختصاصی توسط کمیته منابع انسانی موردبررسی قرار می‌گیرد و همچنین در مرحله بعد هم مطابق قانون، شاخص وفاداری به نظام هم از نهادهای مربوطه استعلام انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز