خبرگزاری کار ایران

سبحانی در گفت‌وگو با ایلنا:

مربیان بومی باید در اولویت تیم‌های خوزستانی باشند/ استان معدن استعداد است و نیازی به جذب مربی و فوتبالیست ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۲۸۷

مربی لژیونر خوزستانی با اشاره به پتانسیل بالای فوتبال استان در بخش مربیگری، گفت: اولویت اول تیم‌های خوزستانی برای انتخاب مربی باید از گزینه‌های بومی باشد و در صورتی از مربیان غیربومی استفاده کنند که دستاوردی برای فوتبال استان داشته باشند.

امین سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وجود مربیان بومی و حرفه‌ای در فوتبال استان، اظهار کرد: مخالف حضور مربیان غیربومی در استان نیستم ولی بر اساس فوتبال حرفه‌ای، مربی و فوتبالیستی که انتخاب می‌شود باید باکیفیت بالای خود به پیشرفت فوتبال استان کمک کند و دستاوردی برای آن داشته باشد، نه اینکه یک مربی بیاوریم که هیچ تأثیر مثبتی بر فوتبال استان نداشته باشد.

وی با بیان اینکه خوزستان قطب مربی و فوتبالیست در کشور است، افزود: وقتی فوتبال استان مربیان با سطح دانش بالایی مانند داریوش یزدی، بهروز مکوندی و محمود جادری و... دارد، چرا باید از مربی غیربومی استفاده کند.

این مربی شاغل در لیگ‌های خارج از کشور، تصریح کرد: چرا باید در انتخاب سرمربی برای تیم نفت مسجدسلیمان مربیان بومی در اولویت آخر باشند که از روی اجبار در صورت قبول نکردن دیگر مربیان از آنها استفاده شود؟ داریوش یزدی به‌عنوان یک مربی تحصیل‌کرده می‌توانست به‌عنوان اولویت اول برای این تیم باشد.

سبحانی با اشاره به بومی بودن بازیکنان و کادر فنی تیم استقلال ملاثانی، گفت: این تیم به همراه استقلال خوزستان یک‌دهم امکانات تیم‌های بزرگ را هم ندارند ولی پا به‌پای دیگر تیم‌ها بازی می‌کنند که نشانگر تأثیر مربیان بومی بر این تیم‌ها است.

وی ادامه داد: محمود جادری به‌عنوان پرافتخارترین مربی فوتبال پایه کشور چرا باید تنها در تیم‌های پایه مربیگری کند و فرصت هدایت تیم بزرگسالان به او داده نمی‌شود؟

مربی سابق تیم‌های پایه فولاد خوزستان بر لزوم به‌کارگیری مربیان بومی تأکید و عنوان کرد: خوزستان باید در فوتبال صادر کننده مربی باشد.

وی یادآور شد: در نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران، تیم‌های خوزستانی با وجود مشکلات فراوان نتایج خوبی را در مقابل تیم‌های غنی از امکانات و اعتبارات مالی کسب کردند. شاید اگر تماشاگران خونگرم نفت آبادان در بازی‌ها حضور داشتند این تیم قهرمان نیم‌فصل می‌شد.

این مربی تأکید کرد: تیم‌های خوزستانی باید از حواشی به دور باشند چرا که این مسائل وقت و انرژی مربی را صرف دور کردن آنها از تیم می‌کند و به دنبال آن، تیم از مسائل تاکتیکی و تمرینی دور می‌ماند.

وی با اشاره به حضور فولاد خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: باشگاه نیاز به آرامش و تمرکز دارد و هواداران فولاد برای موفقیت تیم در این تورنمنت باید دیواری بین تیم و حواشی باشند و اجازه ندهند که این حواشی تمرکز تیم را برهم بزند.

سبحانی خاطرنشان کرد: باید به دورانی که در هر رده ملی چندین بازیکن خوزستانی حضور داشت برگردیم، در گذشته‌ای نه‌چندان دور در هر رده ملی ۶ الی ۷ بازیکن خوزستانی داشتیم.

این مربی خوزستانی، ورزش استان را معدنی از ورزشکاران و مربیان مستعد دانست و بر ایجاد شرایط لازم برای رشد و پیشرفت آنها تأکید کرد.

وی بر ایجاد کارگروه ورزش برای خوزستان به‌منظور برگرداندن آن به روزهای اوج خود تأکید کرد و افزود: مربیان تحصیل‌کرده زیادی در استان داریم که به دلیل حمایت نشدن، در مدرسه‌های فوتبال فعالیت می‌کنند درصورتی‌که این مربیان باید بر کار مربیان جوان در این مدارس نظارت کنند و آنها را مورد حمایت خود قرار دهند. درست است بهترین مربیان دنیا در تیم‌های پایه کار می‌کنند ولی اینکه مربیان استان درگیر مشکلات زیاد مدارس فوتبال و تیم‌های پایه شوند قابل‌قبول نیست.

وی که در برخی کشورهای عربی و تاجیکستان سابقه مربیگری دارد، اظهار کرد: عملکرد تیم‌های خوزستانی به‌خصوص نفتی‌ها و موفقیت آنها خالی از دردسر نبود و کادر فنی و بازیکنان آنها پیشنهادهای خوبی از دیگر تیم‌ها داشتند.

سبحانی در پایان با انتقاد از نحوه بستن بعضی از قراردادهای تیم‌های خوزستانی با مربیان و بازیکنان گفت: سرمربی نفت مسجدسلیمان در نیم‌فصل به یک‌باره با قراردادی به تیم ذوب‌آهن اصفهان پیوست. اینکه مدیران تیم، قرارداد مربی را به چه صورتی تنظیم کردند که مربی یک‌طرفه آن را فسخ می‌کند جای سئوال دارد.

گفت‌وگو: سروش یوسفی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز