خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد؛

افزایش تقاضاها از دولت برای تعطیلی دو هفته‌ای خوزستان/هیچ اراده‌ای برای برخورد با تجمعات مراسمات ترحیم نیست/بیمارستان‌ها قادر به پذیرش بیماران نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۵۸۱

در حالیکه خوزستان روزهای سیاه کرونایی را سپری می‌کند، دولت برای تعطیلی دو هفته‌ای این استان دچار تردید است و مردم نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، ورود کرونای جهش‌یافته انگلیسی به استان و قدرت سریع انتقال و مرگ مبتلایان بخصوص در نوجوانان و کودکان مسئولین استان را با یک شوک بزرگ روبرو نموده است.

در یکی از این موارد، گزارش شده که مرگ یک کودک تنها چهار ساعت پس از تشخیص ابتلا به ویروس جهش‌یافته در مسجدسلیمان، زنگ خطری جدی برای استان و کشور به شمار می‌رود.

توصیه‌های مکرر ستادهای مبارزه با کرونا به دلیل عدم برخورد قاطع با متخلفان، کارساز نبوده تا جاییکه فرماندار کلان‌شهر اهواز ناچار می‌شود دستور به قطع برق بازار دهد.

 

عدم برخورد با برگزارکنندگان مراسم سنگین ترحیم

مراسمات ترحیم در برخی مناطق بخصوص مناطق روستایی شهرستان‌های آغاجاری، رامهرمز و بندر ماهشهر کماکان با جمعیت بالا و دعوت از سوی صاحبان عزا صورت می‌گیرد و همین امر موجب می‌شود تا پروتکل‌های بهداشتی به تمسخر گرفته شوند و در این میان خبری از برخورد قانونی و قهری با مخلان امنیت جامعه گزارش نشده است تا جاییکه صدای اعتراض رئیس شبکه بهداشت و درمان رامهرمز را نیز بلند کرده و می گوید: تا جلوی این مراسمات گرفته نشود، هر اتفاق فاجعه باری خواهد افتاد.

در همین حال، سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر، امروز خبر از تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی این شهرستان داده است.

در این شهرستان، برخی شرکت‌ها بخصوص در صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی، دستور دورکاری کارکنان خود را تفسیر به رأی نموده و سعی می‌کنند تا جایی که امکان دارد از زیر بار مسئولیت این دستور شانه خالی کنند، برخی از آنان می گویند: این قانون فقط شامل بانوان باردار و بیماران زمینه ای می باشد و دیگران باید سر کار خود حاضر باشند.

علاوه بر این، انجام اورهال های فصلی که مستلزم جذب کارگران موقت از سایر شهرهای دیگر است به همان شکل سابق در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حال انجام است و کارگرانی برای به‌کارگیری از شهرهای قرنطینه شده جذب می‌شوند، هرچند این موضوع توسط شرکت‌ها تکذیب می‌شود ولی منابع خبری ایلنا در این شرکت‌ها، حکایت دیگری را تائید می‌کنند.

 

اگر این شرایط کنترل نشود، دامان کشور را خواهد گرفت

فرماندار کلان‌شهر اهواز نیز، امروز اعلام کرد: اهواز در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارد و بیمارستان‌ها مملو از بیماران مبتلا به کرونا هستند؛ ICUها پر شده و میزان تلفات و مرگ‌ومیر بالا رفته است.

در این شرایط حساس، تقاضای دانشکده‌های علوم پزشکی و رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی از دولت مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ای خوزستان برای کنترل سرعت شیوع این ویروس ویرانگر تاکنون با مقاومت دولت روبرو شده تا مراکز درمانی یکی پس از دیگری اعلام تکمیل ظرفیت نموده و جامعه را به سمت‌وسوی یک فاجعه انسانی پیش ببرد. فاجعه‌ای که می‌تواند دامان یک کشور را بگیرد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز