خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد؛

بی‌توجهی مردم به وضعیت قرمز کرونا / فاجعه در کمین خوزستان/ تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۵۶۳

با وجود اعلام وضعیت قرمز کرونایی در استان خوزستان، شرایط بازارها و معابر عمومی حکایت از بی‌توجهی مردم به هشدارهای صادر شده دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، به‌رغم هشدار ستاد مدیریت بحران کرونا مبنی بر اعلام وضعیت قرمز در اکثر شهرهای استان، وضعیت تردد مردم در معابر، بازارها، مؤسسات و ادارات نشان از جدی نگرفتن شرایط موجود دارد.

روز گذشته رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفته بود: ظرفیت بخش ICU بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان تکمیل شده است و ظرفیت درمان این حوزه بیش از این نمی‌تواند پاسخگوی بیماران مبتلا به کرونا باشد.

با این وجود، سلمان زاده از بی‌توجهی برخی شهروندان، مسئولین، بازاریان و ادارات گلایه نموده بود و به‌صورت رسمی اعلام کرد که وارد نبردی تمام عیار با کووید ۱۹ شده‌ایم.

امروز نیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از انتشار ویروس با سرعتی زیاد خبر داد و افزود: در طول فقط یک هفته، تعداد موارد مبتلا به کرونا در خوزستان ۷۵ درصد و موارد بستری ۶۵ درصد افزایش یافته است.

ابول نژادیان همچنین بیان داشت: دو روز از ورود استان به وضعیت قرمز گذشته اما هنوز بازارها و جاده‌ها به‌شدت شلوغ است. باز هم هشدار می‌دهیم عاقبت سهل‌انگاری‌ها، تلخ و خانمان‌سوز خواهد بود.

در همین حال از روز گذشته تعدادی از فعالان اجتماعی خوزستان در تماس با ایلنا از مردم خواستند هشدارها را جدی گرفته و مانع تکرار حوادث ناگوار اسفند سال گذشته شوند.

این فعالان همچنین خواهان برخورد قهری و بازدارنده با کسانی شدند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و جامعه را به سمت‌وسوی یک فاجعه انسانی پیش می‌برند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز