خبرگزاری کار ایران

توسط مأمورین حفاظت محیط زیست صورت گرفت،

دستگیری شکارچی غیر مجاز پرندگان در دزفول

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۹۸۰

یک شکارچی غیر مجاز پرنده حمایت شده دراج در دزفول دستگیر شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان؛ مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول موفق به دستگیری یک نفر شکارچی غیر مجاز شدند.

رضا قپانچی پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول ضمن تایید این خبر اظهار داشت: طی گشت و کنترل مامورین یگان حفاظت این اداره در زیستگاه های حاشیه شهرستان، موفق به دستگیری یک نفر شکارچی غیر مجاز پرنده حمایت شده دراج شدند.

وی ادامه داد: از متخلف مذکور لاشه دو قطعه پرنده دراج و یک قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط گردید که پس از تفهیم اتهام، جهت سیر مراحل قانونی رسیدگی به تخلف صورت گرفته به مراجع قضایی معرفی گردید.

وی افزود: پرنده دراج یکی از گونه های حمایت شده و تحت حفاظت سازمان محیط زیست است که متاسفانه به دلیل تخریب زیستگاه و شکار غیر مجاز به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارد.

شایان ذکر است برابر با مصوبه ۴۴۳ شورای عالی حفاظت از محیط زیست بهای ضرر و زیان وارده بر محیط زیست به ازای شکار غیر مجاز هر قطعه پرنده حمایت شده دراج، برای گونه نر ۶ میلیون ریال و برای گونه ماده سه برابر مبلغ مذکور تعیین گردیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز