خبرگزاری کار ایران

مدیر پایگاه چغازنبیل خبر داد:

راه‌اندازی سیستم حفاظت الکترونیک در چغازنبیل

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۶۶۸

همزمان با ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، فاز نخست سیستم حفاظت الکترونیک (دوربین مداربسته) در محوطه میراث‌جهانی افتتاح و راه‌اندازی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، عاطفه رشنویی مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل امروز سه‌شنبه ۲۱ بهمن‌ماه ۹۹ اظهار کرد: به‌منظور ارتقاء امنیت و حفاظت فیزیکی از محوطه میراث‌جهانی چغازنبیل، فاز نخست دوربین مداربسته، پس از طراحی مناسب، در این محوطه نصب و راه‌اندازی شد.

وی با بیان این‌که در سال‌های پیشین آسیب‌پذیری محوطه میراث‌جهانی چغازنبیل به دلایل گوناگون ازجمله عدم وجود سیستم حفاظت الکترونیک (دوربین مداربسته) و گستردگی شهر اونتاش‌نپریشا (چغازنبیل) بسیار مشهود بود، ادامه داد: محصور نبودن شهر تاریخی، گستردگی محوطه، وضعیت توپوگرافی پهنه مورد حراست همگی از عواملی بودند که نگهداری و پایش این محوطه را کاری بسیار مشکل و فاقد نتیجه مطلوب کرده بود که این مشکلات مانع حفاظت جامع و همه‌جانبه از چغازنبیل می‌شد.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه افزود: نبود سیستم‌های حفاظتی، مشکلات فراوانی از قبیل تعرض و تخریب و سرقت و آتش‌سوزی اموال را در سال‌های گذشته بوجود آورده ابود که با توجه به مشکلات پیش‌آمده در محدودۀ محوطه تاریخی چغازنبیل، ضرورت انجام این مهم بیش‌ازپیش نمایان شده و این پایگاه سرانجام با استفاده از اعتبارات ابلاغی از سوی وزارت میراث فرهنگی، محوطه را زیر پوشش سیستم دوربین‌های مداربسته بی‌سیم و رادیویی قرار داد.

وی با اشاره به این‌که نصب سیستم‌ دوربین مداربسته راهگشای اهداف دیگری از قبیل ایجاد امکان بازدید مجازی از راه وبگاه پایگاه نیز خواهد بود، گفت: این سیستم تحت وب بوده و هر ساعت شبانه‌روز امکان پایش و مانیتورینگ محوطه را برای مسئولان مربوط محیا می‌کند.

رشنویی توضیح داد: حفاظت الکترونیک جایگزین حفاظت فیزیکی و نیروهای انسانی حراست نخواهد شد، بلکه به‌عنوان پشتیبان  آن‌ها و به‌منظور ارتقای وضعیت حفاظت از این محوطه جهانی صورت گرفته است؛ در حال حاضر نیز موقعیت دوربین‌های مداربسته در اطراف محوطه به‌گونه‌ای انتخاب شده است که هیچ مکانی خارج از مراقبت و پایش قرار ندارد.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه در پایان با اظهار امیدواری در استانداردسازی هرچه بیشتر حفاظت از چغازنبیل، عنوان کرد: پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل تلاش خواهد کرد تا از استانداردهای بین‌المللی و با تکیه‌بر روش‌های در دسترس و اعتبارات موجود و نیز بهره‌برداری از ظرفیت‌های انسانی منطقه، در مسیر حفاظت کارآمدتر قدم بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز