خبرگزاری کار ایران

توزیع بیش از ۲۴۰ هزار تن کود اوره در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۴۲۸

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: تاکنون ۲۴۱ هزار تن کود اوره توسط تعاون روستایی و شرکت خدمات حمایتی به شهرستان‌ها حمل و توزیع شده است.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، عبدالرضا سید احمدی در جلسه داشت محصولات پاییزه اظهار کرد: در سال زراعی جاری کشت محصولات پاییزه از جمله گندم، کلزا، چغندرقند بیش از تعهدی که برای استان در نظر گرفته شده انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سطح ۳۹۳ هزار  هکتار گندم آبی و ۱۶۸ هزار هکتار  گندم دیم کشت شده است، افزود: در ماه‌های اخیر بارندگی‌های مناسبی بخصوص برای مزارع دیم استان رخ نداد که خسارت خشک‌سالی را در پی داشته و امیدواریم با بارندگی‌های پیش‌بینی‌شده این خسارت کاهش یابد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان ادامه داد: ۶۸ هزار هکتار کلزای آبی و ۹ هزار هکتار کلزای دیم نیز کشت شده که چنین رشد و پیشرفتی در محصول کلزا بی‌سابقه است.

سید احمدی با بیان اینکه در مزارع دیم کلزا طرح جهش تولید در سطح ۹ هزار هکتار کشت شده که ۷ هزار و ۴۰۰ هکتار آن بیمه شده و کود سرک آن‌که به‌صورت یارانه‌ای تخصیص یافته در حال ارسال است.

وی تصریح کرد: طرح گندم بنیان در ۲۰ شهرستان در سطح ۶۴ هزار هکتار  اجرا شده و در ۷۴ درصد از این مزارع مبارزه با علف‌های هرز صورت گرفته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با بیان اینکه به‌طور میانگین ۷۰ درصد کود موردنیاز  بر اساس توصیه کارشناسان تحقیقات  تامین شده است، گفت: تاکنون ۳۱ هزار تن کود اوره توسط تعاون روستایی و ۲۱۰ هزار تن توسط شرکت خدمات حمایتی در استان حمل و توزیع شده است که نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ هزار تن افزایش داشته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان نیز در این جلسه عنوان کرد: پیش‌ازاین در مبارزه شیمیایی متغیرهایی مانند دما، رطوبت و ... در نظر گرفته می‌شد، اما از دو سال پیش وزارت متبوع مبارزه قارچ کشی را بدون دیدن عوامل در دستور کار قرار داده است که طی دو سال گذشته از این روش در استان بیشتر علیه زنگ زرد گندم استفاده و افزایش عملکرد مشاهده شد بنابراین امسال نیز از روش مبارزه با بیماری‌ها بدون دیدن علائم استفاده خواهد شد.

حسنی ادامه داد: از ۳ هفته گذشته مناطق حساس زنگ زرد گندم مورد پایش قرار گرفته و هیچ موردی مشاهده نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش فائو احتمال ریزش ملخ در ماه جاری یا ماه آینده وجود دارد و در این خصوص سم‌پاش‌ها، سموم و تجهیزات به‌اندازه کافی وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز