خبرگزاری کار ایران

مجموعه گردشگری میسان در دشت آزادگان به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۳۷۷

هم‌زمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیه و روز مادر، طی مراسمی، مجموعه گردشگری میسان در روستای دحیماویه بردیه کوچک شهرستان دشت آزادگان بازگشایی و بهره‌برداری شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، این مراسم با مشارکت و حضور یعقوب شلیش‌پور سرپرست اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان، غلام شجاعی سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان، تبار قریب سرپرست اداره اهواز، رحیم کعب‌عمیر عضو شورای اسلامی کلان‌شهر اهواز، جمعی از هنرمندان، فعالان فرهنگی و اجتماعی، کارشناسان میراث فرهنگی و نیز اصحاب رسانه، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، باسم حمادی بهره‌بردار این مجموعه گردشگری، ضمن خوش‌آمدگویی و تبریک ایام  فرخنده دهه فجر و روز مادر، اظهار داشت: مجموعه گردشگری میسان براساس زندگی میراثی مردم عرب خوزستان ساخته شده است که در این‌ مجموعه، زندگی مردم هور، مردم بادیه و مردمی که در منازل گِلی زندگی می‌کردند به‌خوبی نمایان شده است و این موضوع معرف خوبی برای آشنا کردن گردشگران داخلی و خارجی بافرهنگ و تاریخ مردم عرب خوزستان است.

در ادامه حجت‌الاسلام سیدمجید شرفی امام‌‌جمعه دشت آزادگان هم با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیه و چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از میراث و هویت اقوام ایرانی به‌عنوان رنگین‌کمان زیبای وحدت اسلامی یاد کرد.

همچنین علی عبیاوی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دشت آزادگان نیز در این برنامه ضمن تشکر و قدردانی از گروه گردشگری میسان و همه مردم و مسئولانی که در ساخت این مجموعه گردشگری شرکت کردند، مجموعه گردشگری میسان را مختص همه فرهنگ‌دوستان ایران دانست.

گفتنی است، مجموعه گردشگری ـ بوم‌گردی میسان با سازه‌ای جدید و استفاده از چهار نوع سازه عربی، خاص دشت میسان و جنوب غرب خوزستان و با الهام از معماری محلی در مساحتی بالغ‌بر ۱۲۰۰ مترمربع بازسازی، توسعه و ساخته شد و پس از حدود هشت ماه کار مداوم باهمت باسم حمادی مورد بهره‌برداری دوباره قرار گرفت.

این مجموعه گردشگری در مسیر طریق‌الحسین است و دارای ۳۰ نفر ظرفیت و با تنوع غذاییِ محلی و همچنین اجرای موسیقی فولکلوری به‌صورت زنده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز