خبرگزاری کار ایران

با حضور رییس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس؛

۱۹ طرح گردشگری و یک طرح صنایع‌د‌ستی در خوزستان افتتاح شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۶۵۷

هم‌زمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر، ۱۹ طرح گردشگری و یک طرح صنایع‌دستی در استان خوزستان با حضور حسن روحانی رییس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس، به بهره‌برداری رسیدند.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی‌ اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، در جریان افتتاح این طرح‌ها که طی آئینی در اهواز برگزار شد، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور که به استان خوزستان و شهرستان اهواز سفر کرده است، اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل یک هتل چهارستاره در اندیمشک، یک هتل دو ستاره در اهواز، یک هتل‌آپارتمان در دزفول، دو مجتمع خدمات رفاهی در اهواز و شادگان، ۱۱ واحد بوم‌گردی در سطح استان با ظرفیت اقامتی ۲۰۱ اتاق و ۶۶۹ تخت، دو اردوگاه کمپ گردشگری و یک پروژه ایجاد زیرساخت گردشگری در حمیدیه و یک بازارچه صنایع‌دستی با ۳۴ غرفه فروش صنایع‌دستی در اهواز بود که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، هم‌زمان با طرح‌های گردشگری سراسر کشور به بهره‌برداری رسیدند.

وی افزود: میزان اشتغال‌زایی این پروژه‌ها ۲۷۸ نفر و حجم سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۷۲۸ میلیارد ریال است که پنج میلیارد تومان آن از بخش دولتی و ۱۶۸ میلیارد تومان آن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است.

معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به عملکرد حوزه‌های سه‌گانه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان خوزستان در دولت دوازدهم، گفت: تعداد ۳۵۳ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری دوهزار و ۵۵۶ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم شش‌هزار و ۴۱۰ نفر از ابتدای دولت دوازدهم در استان خوزستان آغاز شده است که تاکنون ۱۲۱ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۷۳۶ میلیارد تومان و اشتغال ۸۹۴ نفر از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون افتتاح شده و تعداد ۲۳۲ پروژه نیز با پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۹۰ درصد با حجم سرمایه‌گذاری ۱۸۲۰ میلیارد تومان و اشتغال پنج‌هزار و ۵۱۶ نفر در حال اجرا است که به لطف الهی تعداد قابل‌توجهی از این پروژه‌ها (۱۸۵) تا خردادماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: از پروژه‌های پیش‌گفته، تعداد ۳۲۹ پروژه با سرمایه‌گذاری دوهزار و ۴۲۸ میلیارد تومان و اشتغال شش‌هزار و ۵۰ نفر در حوزه گردشگری و ۲۴ پروژه آن با هزینه ‌رد ۱۲۸ میلیارد تومان و اشتغال ۳۶۰ نفر در حوزه میراث فرهنگی می است.

طالبیان خاطرنشان کرد: شش موزه در دولت دوازدهم در استان خوزستان به بهره‌برداری رسیده است و ۲۱۳ اثر نیز ثبت‌شده و موزه منطقه‌ای خوزستان در شهر اهواز به مساحت ۱۱۰۰۰ مترمربع هم با پیشرفت فیزیکی بالا و عملیات اجرایی با سرعت مناسب در حال احداث است که امیدوار هستیم با تأمین اعتبار صورت‌گرفته تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.

وی در پایان بیان کرد: میزان صادرات صنایع‌دستی استان خوزستان در دوره چهارساله دولت دوازدهم ۱/۱۰ میلیون دلار است.

گفتنی است، در پایان این آئین که به‌صورت زنده از رسانه ملی پخش می‌شد، با دستور رئیس جمهور، از لوح طرح‌های گشایش‌یافته با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، پرده‌برداری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز