خبرگزاری کار ایران

با وعده جهانگیری و همت وزیر نفت صورت خواهد گرفت؛

اتخاذ تصمیم‌های جدی به‌منظور بهره‌مندی ۵۸ روستای شهرستان هویزه از گاز شهری

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۸۶۱

معاون اول رئیس‌جمهور در سفر به استان خوزستان، از عدم بهره‌مندی روستاهای شهرستان هویزه به گاز شهری، در مقابل وجود منابع نفتی و گازی عظیم این استان، ابراز تأسف کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، اسحاق جهانگیری امروز شنبه ۱۱ بهمن‌ماه در حاشیه بازدید از طرح ۵۵۰ هزار هکتاریِ شهرستان هویزه اظهار کرد: از آغاز این طرح تا سال ۹۲ تنها حدود ۷۴ هزار هکتار پیشروی داشته و این درحالی هست که باهمت دولت تدبیر و امید و با کسب اجازه از مقام معظم رهبری، مبلغ یک و نیم میلیارد دلار رهبری از صندوق توسعه ملی، به‌منظور تسریع این پروژه برداشت شد.

او ضمن اشاره به پیشرفت  ۲۹۵ هزار هکتار از این طرح و به دنبال آن، افزایش 3 نیم میلیون تُن از محصولات کشاورزی کشور گفت: با تکمیل این پروژه و شستشوی خاک، محصولات کشاورزی تا مرز ۲ و نیم میلیون تُن و در پی آن، درآمد کشاورزان افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: در سال ۹۲ هر کیلو گندم ۴۲۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شد که در همان سال به ۷۰۰ تومان رسید و در سال جاری به بیش از ۴ هزار تومان در هر کیلو افزایش پیدا کرد. این در حالی است که همین گندم، به‌منظور عرضه نان ارزان‌تر، کیلویی ۶۰۰ تومان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

ورود جدی وزارت نیرو و جهاد کشاورزی به‌منظور آغاز فاز دوم، ازجمله تأکیدهای وی به جهت به سرانجام رساندن ۲۵۵ هزار هکتار باقی مانده در استان‌های خوزستان و ایلام بود.

جهانگیری ضمن ابراز تأسف از وضع اشتغال جوانان منطقه و روستاییان هویزه، تصریح کرد: باوجود فراوانی منابع نفت و گاز در این استان، متأسفانه بسیاری از روستاهای این شهرستان از نعمت گاز شهری و جاده مناسب بی‌بهره هستند.

وی گفت: تا پیش از به کار آمدن دولت تدبیر و امید، تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز ۱۴ هزار روستا بود و این دولت این عدد را به ۳۲ هزار روستا رسانده و فردا باحضور وزیر نفت در خصوص ۵۸ روستا بدون گاز شهرستان هویزه تصمیم‌های جدی و تأثیری گذاری گرفته خواهد شد.

گفتنی است؛ معاون اول رئیس‌جمهور به‌منظور تجدید میثاق با شهدای ۸ سال دفاع مقدس، با حضور در یادمان شهدای شهرستان هویزه نسبت به مقام بزرگ شهدای جنگ تحمیلی ادای احترام کرد.

اتخاذ تصمیم‌های جدی به‌منظور بهره‌مندی ۵۸ روستای شهرستان هویزه از گاز شهری

 

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز