خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور؛

کلنگ‌ پروژه ارتقا و توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز به زمین زده شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۴۹۳

کلنگ پروژه ارتقا و توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز با ظرفیت ۱۰۲ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، صادق حقیقی پور مدیرعامل آبفا خوزستان امروز شنبه ۱۱ بهمن‌ماه در حاشیه آیین کلنگ زنی پروژه ارتقا و توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن اشاره به تنش‌های آبی سال جاری در روستاهای خوزستان بخصوص روستاهای بخش غیزانیه، اظهار کرد: یکی از آرزوهای مردم خوزستان جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون است. در سال ۹۷ تصفیه‌خانه شرق افتتاح شد، ولی خوراک آن آماده نشد که امیدواریم با تکمیل این تصفیه‌خانه به همراه ارتقا تصفیه‌خانه غرب اهواز ورود فاضلاب به رودخانه کارون به میزان قابل‌توجهی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه غرب اهواز با ظرفیت ۱۰۲ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به روش MAE و با هزینه ۴۰ میلیون یورو انجام می‌شود، افزود: در کنار این طرح نیز با بازسازی تصفیه‌خانه قدیم با ظرفیت ۴۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به ۶۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان‌ وجود ایستگاه‌های پمپاژ متعدد در اهواز را یکی دیگر از مشکلات دانست و گفت: در این طرح ۳ ایستگاه پمپاژ بزرگ در غرب اهواز اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: طرح جمع فاضلاب که توسط قرارگاه خاتم در حال انجام است و اعتبار آن به دستور مقام معظم رهبری تخصیص شده، نقاط حساس اهواز به همراه ۲۵ ایستگاه پمپاژ بزرگ مدنظر قرار گرفته شده است که باعث حذف ۹۰ منهول پمپ که خود یکی از دلایل پس‌زدگی فاضلاب است، می‌شود.

حقیقی پور در پایان عنوان کرد: پنج تصفیه‌خانه دیگر در آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) در‌ مراحل پایانی قرار دارند و برای شهرهای بهبهان، ایذه، شوش، بستان و اندیمشک نیز پنج تصفیه‌خانه با هزینه ۷۰ میلیون یورو در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز