خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور در آبادان تأکید کرد ؛

توجه ویژه دولت به مشکلات سیل بندر ماهشهر و بندر امام/ نقش بندر امام خمینی(ره) در شکست سیاست‌های تحریمی آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۴۷۴

معاون اول رئیس جمهور گفت: بندر استراتژیک امام خمینی (ره) در شرایط سخت تحریم اقتصادی نقشی مهمی در تأمین کالاهای اساسی مردم داشته و راهبرد اصلی برای شکست سیاست‌های تحریم آمریکا بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، اسحاق جهانگیری صبح امروز در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی فرودگاه بین‌المللی آبادان اظهار کرد: بندر امام خمینی (ره) شاهراه اصلی واردات و صادرات کشور است.

او تاکید کرد: حجم صادرات و واردات در ۱۰ ماهه سال جاری قابل‌توجه است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه صادرات غیرنفتی کسری صادرات نفتی را جبران و ارز کالاهای اساسی را تأمین کرد، افزود: در نشست هفته قبل هیأت دولت ۵۲۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود پایین برای واحدهای آسیب‌دیده از آب‌گرفتگی‌های امسال بندر ماهشهر و بندر امام تصویب و امروز ابلاغ شد.

او با اشاره به مشکلات سیل اخیر توضیح داد: آب‌گرفتگی‌های اخیر در بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) خساراتی به مردم وارد کرد که دولت در نشست چهارشنبه هفته قبل برای ۴ هزار واحد خسارت‌دیده در این منطقه ۷۸۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض تصویب کرد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: همچنین مصوب شد ۳۰۰ میلیارد تومان به وزارت نیرو، شهردارهای اهواز و چمران اختصاص یابد تا مشکلات فاضلاب این مناطق که در اثر آب‌گرفتگی‌های اخیر حادث شده نیز برطرف شود.

 معاون اول رئیس جمهور امروز شنبه -۱۱ بهمن ماه- به‌منظور افتتاح چند طرح عمرانی، بررسی مسائل و مشکلات اقتصادی استان و همچنین پیگیری طرح‌های در دست اجرا در استان خوزستان، وارد فرودگاه بین‌المللی آبادان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز