خبرگزاری کار ایران

با همت هیئت ورزش‌های همگانی استان؛

المپیاد ورزش‌های خیابانی برای نخستین بار در خوزستان برگزار خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۶۴۲

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی خوزستان از برگزاری المپیاد ورزش‌های خیابانی برای اولین بار در خوزستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، به نقل از روابط عمومی هیئت ورزش‌های همگانی استان، امید حاجتی امروز چهارشنبه هشتم بهمن‌ماه از برگزاری المپیاد ورزش‌های خیابانی برای اولین بار در خوزستان، خبر داد و به اهمیت احیای بازی‌ها و ورزش‌های ساده خیابانی که می‌توان در قالب بازی‌های بومی- محلی، رقابتی، تفریحی، انفرادی و تیمی برگزار کرد، اشاره نمود.

او افزود: ورزش و بازی‌ها می‌تواند با امکانات ساده و موجود در اجتماع، فارغ از هر محدودیتی به ساده‌ترین شیوه، قشر وسیعی از افراد جامعه را در سنین مختلف تحت پوشش قرار دهد. بر همین اساس برای حفظ این بازی‌ها رویداد ورزشی مهمی به میزبانی خوزستان برگزار می‌شود.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان، در تشریح این طرح گفت: این طرح در قالب بازی‌های گروهی و انفرادی، اعم از بسکتبال دونفره پدر و پسر، مهارت‌های ورزشی، قوی‌ترین خانواده، طناب‌کشی ۶ نفره خانوادگی، مچ اندازی، پرتاب توپ مدیسن بال ۲ نفره مادر و دختر، بازی محلی خروس‌جنگی ویژه دختران و جابجایی وزنه ویژه پسران، با مدیریت شهرداری مناطق شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این برنامه را نهادینه کردن فرهنگ ورزش همگانی در سطح جامعه دانست و تصریح کرد: احیاء ورزش‌های بومی- محلی، تزریق روحیه نشاط در جامعه، افزایش فاکتورهای آمادگی عمومی بدن شامل سرعت، قدرت، استقامت بدنی، بهبود واکنش و چابکی، تقویت هوش و ذکاوت، رشد روحیه شجاعت و مقاومت، تربیت خصوصیات جوانمردی، افزایش اعتماد به نفس، تقویت حس همکاری و تعادل، بهبود دقت و مهارت‌های ذهنی از دیگر اهداف اجرای این طرح محسوب می‌شود.

گفتنی است؛ این طرح به دو صورت منطقه‌ای و استانی،از اسفندماه سال جاری در خوزستان، برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز