خبرگزاری کار ایران

پیش از ظهر امروز انجام شد؛

تجمع اعتراضی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان/ یا کنترل قیمت‌ها یا افزایش دستمزدها/ تبعیض بین دستمزدها خیانت به مردم است+ فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۳۸۲

کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان برای پیگیری مطالبات خود، شرایط بد اقتصادی و اعتراض به تبعیض در پرداختی‌ها مقابل ساختمان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، امروز دوشنبه ۶ بهمن‌ماه بازنشستگان تامین اجتماعی و کارگران خوزستانی برای پیگیری مطالبات خود و تبعیض در دستمزدها مقابل ساختمان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان دست به تجمع اعتراضی زدند.

بازنشستگان و کارگران خوزستانی دلیل تجمع خود را دو قطبی کردن جامعه و به وجود آوردن شرایط سخت اقتصادی برای جامعه کارگران و بازنشستگان عنوان کردند.

تفاوت معنی‌دار پرداخت حقوق به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی و سایرین تحت پوشش، محدود بودن سقف دریافت در سازمان تامین اجتماعی و برداشتن سقف دریافت در صندوق‌های تحت پوشش از دیگر نکات اعتراضی این‌ تجمع بود.

یکی از بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: پوشش معنی‌دار بیمه‌های مکمل درمان و اختلاف فاحش آن در مشمولان تامین درحالی‌که در هر ۲ گروه سوابق بیمه یکسان وجود دارد و البته شرایط کار در بخش غیردولتی به دلیل وجود کارفرما و تهدید امنیت شغلی و عدم اطمینان در خصوص پرداخت به‌موقع حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی، بسیار متفاوت است.

بازنشستگان معتقدند کاهش ارزش پول ملی در سال آتی فشار اقتصادی را بیشتر می‌کند و برابری تسعیر ارز را نه تنها با نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بلکه با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان را هم نمی‌پذیرند.

بازنشستگان و کارگران در این تجمع، تامین منابع مالی از ناحیه دولت و مجلس را برای پرداخت‌های یکسان به جامعه مستمری‌بگیران تامین اجتماعی را همانند سایرین بازنشستگان خواستار شدند.

یکی از دیگر بازنشستگان به خبرنگار ایلنا گفت: دولت و مجلس برای تامین هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی باید منابع کافی را هرساله در بودجه لحاظ کنند، چراکه عدم پرداخت کافی سبب کاهش منابع و به دنبال آن استقراض و فروش دارایی از ناحیه تامین اجتماعی می‌شود.

آن‌ها همچنین سوابق احرازی بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور که به‌موجب قانون مصوب مجلس شکل‌گرفته و هرگونه تبعیض و دوگانگی در برخورداری از مزایای تامین اجتماعی از جمله متناسب‌سازی حقوق را محکوم کردند و انتظار بازنگری در نحوه محاسبه سوابق این گروه، عادلانه و منطبق با قانون را خواستار شدند.

یکی دیگر از بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها در سال جاری عرصه را بر کارگران و بازنشستگان تنگ و زندگی را غیرممکن کرده است و اگر دولت نمی‌تواند اقدامی در جهت کنترل قیمت‌ها انجام دهد باید دستمزدها را به سطح عمومی قیمت‌ها برساند.

یکی از کارگران نیز در این تجمع اضافه کرد: کرونا سبب بیکاری بسیاری از کارگران در بخش رسمی و غیررسمی شده و منابع درآمدی خود را از دست داده‌اند. در این شرایط دولت وظیفه دارد کارگران را تحت پوشش‌های حمایتی خود قرار دهد و باید بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی خود را در مقابل آن‌ها و خانواده‌هایشان مسئول بداند.

در پایان این‌ تجمع بازنشستگان و کارگران اظهار کردند اگر سازمان برنامه و بودجه قصد تجدیدنظر در برنامه‌های خود را نداشته باشد به اعتراضات و خواسته‌های به‌حق و قانونی خود ادامه تا حصول نتیجه ادامه خواهیم داد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز