خبرگزاری کار ایران

پیش از ظهر امروز صورت گرفت؛

سفر معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران به اهواز و بندر امام

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۰۸۵

به‌منظور بررسی و ارزیابی اقدامات زیرساختی و رفاهی، از پس حوادث اخیر شهرستان اهواز و بندر امام، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، امروز به خوزستان سفر و در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شرکت کرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، امروز یکشنبه ۵ بهمن‌ماه نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، برگزار شد.

اسماعیل نجار در حاشیه این جلسه، با تشریح هدف از برگزاری این نشست و علت حضورش در خوزستان، اظهار کرد: به دنبال حوادث گوناگونی که در این مدت اتفاق افتاد، امروز با دعوت استاندار خوزستان، جهت بازدید و بررسی اقدامات صورت گرفته پس از حوادث گوناگون این مدت، با هیئت همراه وارد این استان شدیم تا ضمن بازدید میدانی، گزارش‌های مسئولان را هم بشنویم.

 او ضمن ابراز رضایت از اقدامات انجام شده و مرتفع شدن مشکلات مردم گفت: خوشبختانه اقدامات بسیار موثری نسبت به سال گذشته انجام شده و این امر موجب شد تا کمتر از سال‌های گذشته شاهد مشکلات مردم باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: به‌منظور برطرف کردن کمبودها و همچنین رفع نیازمندی‌ها، تعداد ۸۰ پمپ به ارزش ۲۴ میلیارد تومان از سوی استان درخواست شد که با در نظر گرفتن فوریت در تهیه و تخصیص، تأمین اعتبار شد و در اختیار استان قرار گرفت و خرید پمپ‌ها در حال انجام است. 

او همچنین از تخصیص اعتبار ۲۵۰ و  ۵۰ میلیارد تومانی، به ترتیب به شهرهای اهواز و بندر امام خبر داد و یادآور شد: وزارت نیرو درخواست داشت که اگر ۲۵۰ میلیارد تومان برای اهواز و ۵۰ میلیارد تومان برای بندر امام، در اختیار ما قرار گیرد کارهای ضربتی انجام خواهد داد. این درخواست بنا به پیشنهاد استاندار خوزستان، به سازمان برنامه و بودجه اعلام شد و جلسه‌ای در معاونت اول ریاست جمهوری تشکیل شد و سازمان برنامه و بودجه در این رابطه وعده مساعدت داد. 

نجار در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سیستم فاضلاب و تصفیه‌خانه‌ها، با مؤثر دانستن آن در بحث روان آب‌های استان، به‌ویژه اهواز تصریح کرد: در سال گذشته ۱۰۰ میلیون یورو، به‌منظور ساماندهی سیستم فاضلاب و تصفیه‌خانه‌ها تخصیص داده شد که با اقدامات صورت گرفته، در حال حاضر شاهد کاهش مشکلات روان آب‌ها در استان، به‌ویژه اهواز هستیم.

معاون وزیر در پایان این جلسه گفت: در ادامه این سفر، امروز از بندر امام نیز بازدید به عمل خواهد آمد و در تلاش هستیم که برای آن دسته از خانه‌هایی هم که در اثر روان آب‌ها آسیب ندیدند اما فرسوده و نیازمند مرمت هستند، شرایط نوسازی آن‌ها را هم فراهم کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز