خبرگزاری کار ایران

با تشدید سرما در استان کلید خورد؛

طرح خدمات‌رسانی به افراد بی‌سرپناه در معرض آسیب و سرمازدگی در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۰۳۲

مدیرکل بهزیستی خوزستان، از خدمات‌رسانی تیم‌های سیار مراکز کاهش آسیب، اورژانس اجتماعی و مؤسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی، به افراد بی‌سرپناه در معرض آسیب و سرمازدگی خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، با شروع فصل زمستان به‌ویژه پدیدار شدن سرمای شدید ناشی از بارش برف در ارتفاعات استان و کشور در چند روز اخیر، بهزیستی استان خوزستان طرح خدمات‌رسانی به افراد بی‌سرپناه در معرض آسیب و سرمازدگی را کلید زد.

مدیرکل بهزیستی استان در تشریح این طرح گفت: در پی کاهش دما و برودت هوا در روزهای اخیر و ابلاغ معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، مبنی بر انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از سرمازدگی افراد بی‌سرپناه، جلسه شورای معاونان بهزیستی خوزستان، تشکیل شد.

او باهدف از تشکیل این نشست بیان کرد: هدف از تشکیل این جلسه، ایجاد هماهنگی‌های لازم به‌منظور انجام اقدامات اورژانسی، فوری و خدمات‌رسانی بهتر به افراد بی‌خانمان و بی‌سرپناه در معرض سرمازدگی و آسیب‌دیدگی صورت گرفت.

صدیق راد افزود: ضمن اعلام آماده باش به تمامی ادارات بهزیستی استان، جلسه‌ای با مراکز کاهش آسیب و تیم‌های اورژانس اجتماعی به‌صورت مجازی برگزار و نکات لازم به آن‌ها ارائه و گوشزد شد.

برگزاری نشست با اردوگاه متکدیان شهرداری و نیروی انتظامی، جهت هماهنگی لازم و همچنین موبایل ون ها و خودروهای اورژانس اجتماعی، جهت جمع‌آوری افراد بی‌سرپناه و انتقال به مراکز، از دیگر اقدامات صورت گرفته این سازمان محسوب می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خوزستان خاطرنشان کرد: برای خدمات کاهش آسیب،۶ مرکز سرپناه شبانه (شلتر)، ویژه معتادان متجاهر در شهرستان‌های اهواز، آبادان، مسجدسلیمان، اندیمشک و هرکدام (۲مرکز)، فعالیت می‌کنند.

وی با برشماردن خدمات این مراکز توضیح داد: خدمات این مراکز، شامل خدمات کاهش آسیب، توزیع سرنگ و سوزن، ارائه بسته‌های بهداشتی، یک وعده غذای گرم، استحمام انجام تست رپید، غربالگری و آموزش‌های مربوط به بیماری HIV و دیگر خدمات پیشگیری کننده از بیماری HIV می‌شوند.

 این مراکز از ۸ شب تا ۸ صبح، با ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر فعال بوده که با توجه به برودت هوا و کاهش دما، پذیرش بیش از ظرفیت، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی، از سوی ستاد مبارزه با کرونا انجام می‌شود. افرادی که از این امکانات استفاده می‌کنند، در طی روز می‌توانند از خدمات سرپایی مراکز استفاده کنند.

وی در پایان تأکید کرد: معمولاً این مراکز ویژه معتادان متجاهرخیابانی و کارتن‌خواب‌هایی هستند که سرپناه مناسبی ندارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز