خبرگزاری کار ایران

در مراسمی با حضور استاندار صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی تبدیل روستای طویبه به روستای گردشگری در شهرستان حمیدیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۹۸۶

مراسم کلنگ نمادین آغاز عملیات اجرایی تبدیل روستای طویبه به روستای گردشگری با حضور استاندار خوزستان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، برگزار شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مراسم کلنگ نمادین آغاز عملیات اجرایی تبدیل روستای طویبه به روستای گردشگری، با حضور استاندار و چند تَن از مدیران کل حوزه استانداری برگزار شد.

استاندار خوزستان در حاشیه این مراسم، عملکرد سال‌های اخیر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، در حوزه رونق گردشگری به‌ویژه بوم‌گردی را مناسب و قابل‌قبول دانست و اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت‌های موجود و اقبال مردم به بهره‌مندی از این امکانات گردشگری، روستای طویبه این قابلیت را دارد که به‌عنوان روستای بدون بیکار معرفی شود.

 او با بیان هدف از تبدیل این روستا به یک روستای گردشگری گفت: کلنگ‌زنی نمادین خانه بوم‌گردی مجدم، باهدف تبدیل کل روستا به قطب گردشگری روستایی انجام خواهد شد، که در واقع نوعی همراهی کامل با تقاضاهای مردمی به‌منظور تبدیل روستا، به یک روستای هدف گردشگری محسوب می‌شود.

 ارزیابی عملکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در چهار سال گذشته، ازجمله مباحث مطرح شده از سوی وی بود که آن را مفید و رو به رشد معرفی کرد.

شریعتی ادامه داد: به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، در سال‌های اخیر جهش خوبی در تعداد مجوزهای صادر شده برای خانه‌های بوم‌گردی در سراسر استان، صورت گرفت. به‌عنوان مثال در "روستای علوه" از توابع شهرستان کارون، ۱۲ مجوز صادر شده است که با توجه به ظرفیت‌هایی موجود در روستا، همچون چای ترش و انگور، دیگر بیکاری در آن منطقه وجود نخواهد داشت.

او می‌گوید: در روستای طویبه هم باتوجه به میزان کم سرمایه‌گذاری جهت ایجاد اشتغال، برنامه‌ای مشابه خواهیم داشت که با برنامه‌ریزی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، با محوریت فرماندار و همکاری دیگر دستگاه‌های خدماتی، این مهم محقق خواهد شد.

 وی همچنین در پایان با ابراز رضایت از نقش زنان در کارآفرینی تصریح کرد: حضور بانوان کارآفرین در این روستا، نوید بخش حرکت رو به رشد و ارزش‌آفرین در فعالیت‌های اقتصادیِ متناسب، همچون گردشگری و صنایع‌دستی است و ما در این ‌خصوص حمایت‌های لازم را به جد انجام خواهیم داد.

گفتنی است؛ روستای طویبه از توابع شهرستان حمیدیه بشمار می‌آید که وجود زمین‌های حاصلخیز، کارگاه صنایع‌دستی و صنعتگران باسابقه مشارکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی، سبب شناخت این ظرفیت بسیار مناسب به‌منظور رونق گردشگری شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز