خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد:

اولین شناسنامه فرزندان مادر ایرانی و پدر غیر ایرانی در خوزستان اهداء شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۲۵۸

استاندار خوزستان از اهدا اولین شناسنامه به فرزندان مادر ایرانی که دارای پدر غیر ایرانی هستند در استان خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز شنبه چهارم بهمن‌ماه در جلسه اهداء اولین شناسنامه به فرزندان مادر ایرانی که دارای پدر غیر ایرانی هستند، اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن قانون مصوب سال ۱۳۹۸ جهت شناسنامه‌دار کردن و هویت دادن به فرزندان مادران ایرانی که دارای پدر غیر ایرانی هستند، اولین شناسنامه در خوزستان صادر شد.

وی با بیان اینکه این قانون در جهت حمایت از زنان ایرانی، فرزندان و خانواده آنها تصویب شده است، افزود: تا به امروز فرزندان مادران ایرانی شرایط مبهمی داشتند و شرایط تحصیل آنها سخت بود و همچنین نداشتن هویت مشکلاتی را برای‌شان به وجود می‌آورد.

استاندار خوزستان‌ با اشاره به اینکه خانم فاطمه ظریف اولین شناسنامه در استان را دریافت کرده است، گفت: با فراهم کردن دستورالعمل‌ها، احکام شرعی، فقهی و پس از مصوبه قانونی شرایطی فراهم آمد تا فرزندانی که از مادر ایرانی و پدری غیر ایرانی هستند به‌عنوان شهروند ایرانی محسوب شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در خوزستان ۲ هزار و ۳۰۰ فرزند از مادر ایرانی و پدر غیر ایرانی وجود دارد که برای ۵۲۴ آنها پرونده تشکیل شده و به‌ تدریج شناسنامه آنها صادر خواهد شد و برای باقی نفرات نیز پرونده تشکیل خواهد شد تا به‌عنوان شهروند ایرانی از تسهیلات و امکانات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز