خبرگزاری کار ایران

مدیرشبکه بهداشت درمان هندیجان خبر داد؛

زنگ خطر کرونا در هندیجان به صدا در آمد/ مدیرشبکه بهداشت: اتفاقی که به‌شدت نگران آن بودیم در نهایت رخ داد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۰۴۳

مدیرشبکه بهداشت و درمان هندیجان، از وضعیت نگران کننده ویروس همه‌گیر کرونا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، داود رئیسی در آخرین اظهارات خود نسبت به ویروس کرونا، از افزایش شدید مبتلایان جدید به این ویروس در دو ماه گذشته شهرستان هندیجان خبر داد و اعلام کرد: متأسفانه آمار ابتلا به ویروس کرونا و موارد بستری شده سیر صعودی به خود گرفته و به سرعت در حال افزایش است.

او با اشاره به عدم رعایت مردم و فراموش کردن این بیماری گفت: در ماه‌های گذشته در شرایط نسبتاً مطلوبی قرار داشتیم اما باتوجه به عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم، این انتظار را داشتیم که موارد ابتلا مجدداً بالا رود. اتفاقی که از رخ دادن آن به‌شدت نگران بودیم پیش‌آمده و موارد ابتلا و بستری به‌شدت و سرعت در حال افزایش است.

مدیرشبکه بهداشت درمان هندیجان افزود: ادامه این روند، شهرستان را در وضعیت بسیار نگران کننده‌ای قرار خواهد داد، چراکه پس از گذشت یک سال از مبارزه کادر بهداشت و درمان با این بیماری، اکنون در مهم‌ترین برهه زمانیِ مقابله با کرونا قرار داریم و تا دسترسی به واکسن کرونا در کشور، راه زیادی نمانده و در برابر خستگی کادر بهداشت و درمان، نیاز جدی به همکاری و همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داریم.

او در ادامه، پیروزی یک سال در مقابله با ویروس کرونا را در گرو همکاری تمام‌قد مردم دانست و تصریح کرد: مردم آگاه و هوشیار باشند که شکست کرونا در شهرستان هندیجان را در دقایق آخر با باخت عوض نکنیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: زنگ خطر کرونا بار دیگر در شهرستان به صدا درآمده، در روزهای گذشته نسبت به این مهم هشدارهایی داده شده بود. از شهروندان هندیجان تقاضا می‌کنیم بدون ماسک از منزل خارج نشوند و تا اطلاع ثانوی در منزل بمانند و از بیرون رفتن و سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

 وی بر رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی به‌ویژه در صف‌های نانوایی،  بازار و همچنین عدم حضور در تجمعات و مراسم‌های عزاداری و ختم، تردد در پارک‌ها، تفرجگاه، مکان‌های شلوغ، قلیان سراها، رستوران‌ها تأکید کرد.

وی در پایان ضمن یادآوری شستشوی مرتب دست‌ها و یا ضدعفونی با الکل ۷۰ درصد، گفت: مردم در این مدت به توصیه پزشکان و پیام‌های بهداشتی که از رسانه ملی پخش می‌شود توجه کافی را داشته باشند و تابع دستورات ستاد کرونای استان و شهرستان باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز